Lichtenberger Attila csapatfőnök elmondta – egy éve alakultak, és a tavi versenyzésre kifejlesztett új hajójukkal reális célként fogalmazhatják meg, hogy akár rövid időn belül megnyerjék a Kékszalagot.
A cége a verseny korábbi időrekordját hosszú évekig tartó Nemere II hajót is évtizedek óta támogatta. Mérföldkőnek nevezte azonban a Kaiser Kristóffal, és az akkori Extreme Sailing Teammel három évvel ezelőtt kötött megállapodásukat, melynek eredményeként most saját csapatot alapíthattak.
Az idei évben olyan hajóval indulnak a Kékszalagon, amivel minden szélviszony közt ütőképesek tudnak lenni.
– A kifejezetten tókerülésre készült, svájci tervezésű – 12,5 méteres és 1200 kilogramm súlyú – hajójuk 21 méteres árboccal rendelkezik, nagyvitorlájának felülete pedig meghaladja a 80 négyzetmétert. A típus Európa legsikeresebb tókerülő hajójának számít – hangsúlyozta a kormányos, Kaiser Kristóf.
Az alábbi videó az Ezüst szalagon készült a csapatról:
Ezüst Szalag Hangulatfilm – MKB-Prospex Team
? Megérkezett az Ezüst Szalagról készült hangulatfilmünk.‼️ Teljes videó megtekinthető a YouTube csatornánkon ➡️ https://youtu.be/8xlKtZe9nug?t=54 Iratkozz fel a YouTube csatornánkra a legfrissebb videókért! ➡️ https://bit.ly/2xYcW4A #prospexteam #seiko #prospex #mkbbank #mkbeuroleasing #mkbalapkezelo #fundango #cubicfox #laposa #teqtos #decision35 Operatőr/vágó: Kerekes Zsombor
Közzétette: MKB – Prospex Team – 2020. június 11., csütörtök
Kaiser Kristóf szerint mivel új a hajójuk, és a koronavírus-járvány miatt felkészülésüket a megszokott április helyett csak májusban tudták megkezdeni, a dobogóra kerülés is szép eredménynek számít, azonban a győzelemre is vannak esélyeik.
Várhatóan hat, az övékéhez hasonló hajó is elindul majd a Kékszalagon. A korábbi években erős szélre optimalizált hajókkal versenyeztek, de minden versenyen gyenge szél fújt, ennek ellenére az elmúlt négy évben harmadik és második helyezést is szereztek. Most azonban egy olyan hajóval indulnak, ami mindig hoz egy jó átlagsebességet. Hozzátette: a két héttel ezelőtti Fehérszalagon második helyen végeztek, és az utolsó méterekig versenyben voltak a győzelemért, ami biztató a Kékszalag előtt – összegezte Kaiser Kristóf.
Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyét, a Kékszalagot először 1934-ben rendezték meg. A Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred útvonalon kijelölt több mint 150 kilométeres táv teljesítésére a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésre. Az abszolút időrekordot 2014 óta a Fifty-Fifty tartja 7 óra 13 perc 57 másodperccel. Tavaly 561 hajó állt rajhoz, amelyből a rendkívül gyenge szélben végül 269 futott be a limitidő alatt. A versenyt a Racing Django 15 óra 37 perces eredménnyel nyerte meg.
Tudj meg még többet a Kékszalagról ide kattintva!
Kaiser Kristóf beszélt a múlt heti, a balatonfüredi móló előtt történt borulásukról is, ami a győztes Horváth Boldizsár Emlékverseny utáni edzés végén történt. Azt mondta: egy ráfújásnál túlságosan előre helyezték a súlyt, kormányosként is tévesen mérte fel a helyzetet. A hajót két óra alatt állították vissza, szerencsére az árboc nem törött el, a hajótest kisebb sérüléseit pedig kijavították. Egyedül a nagyvitorla sérülése okozhat fejtörést számukra. Át kell gondolni, hogy a másik vitorlával induljanak.
Nyitókép: MTI / Jánossy Gergely