A jó bornak nem csak cégér kell, hanem értő fogyasztó is. A magyar fiataloknak pedig szükségük van iránymutatásra, ha borfogyasztásról van szó, legalábbis erre engedett következtetni a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa által végzett kutatás, amely szerint a fiatal felnőttek ismeretei meglehetősen hiányosak ezen a téren.
A felmérés azt is kimutatta, hogy esetükben – finoman szólva – nem feltétlenül jellemző a minőségi borélvezet. Éppen ezért indított oktató kampányt a HNT „Jó bor” címmel, azt remélik ettől, hogy a fiatalok borfogyasztási szokásait sikerül minőségibb mederbe terelni.
A 20 és 35 éves korosztály borfogyasztási szokásai mellett a gondolkodásmódjukat, magatartásukat is vizsgálták a szakemberek. Az eredmények egyértelműen azt mutatták, hogy új eszközök és új csatornák kellenek ahhoz, hogy a korosztályt megszólítsák, valamint segítsék tájékozódásukat a méltán híres magyar nedűk világában.
Ezért indult el a www.magyarborod.hu weboldal, ahol olyan menüpontokkal és aktivitásokkal találkozhatnak az érdeklődők, mint a borrandi kvíz, vagy a borsznob képző. Előbbi személyiségüknek megfelelő bort ajánl, míg utóbbi az okos kóstolás fogásait mutatja be a felhasználónak.
A weboldalon szótár is található, amelyből az is kiderül, hogy a „barik” nem pelyhes jószágokat takar, s az is, hogy az animális bort a vegánok is fogyaszthatják.
Légli Ottó, balatonlellei borász, a HNT elnöke a kampányról azt mondta: kiemelten fontos a fiatalok mértéktartó borfogyasztásra nevelése.
– Kiemelt célunk bemutatni a fiatalok számára a felelősségteljes és tudatos borfogyasztást – mondta Légli Ottó. – Az edukációval összeköthető, saját forrásból megvalósított promóció a magyar borért szól, valamint a fiatal generációnak a magyar borral és annak hagyományaival való megismertetéséről.”
A kampány népszerűsítését kültéri plakátok, rádiós és digitális hirdetések, de ezentúl a magyar borok előnyeivel a közösségi médiában is találkozhatunk.
Forrás: sonline.hu