Tavaly év végén kezdődött a villamosítás a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti 55 kilométeres szakaszon, melyet a tervek szerint 2021 nyarán fejeznek be. A beruházás során átépül Polgárdi, Balatonkenese, Fűzfő és Alsóörs állomás, ahol többek között 55 centi magas, akadálymentes peronokat építenek, korszerű térvilágítást és utastájékoztató berendezéseket telepítenek.
— A vasúti pályát tesszük alkalmassá arra, hogy villanyvonatok közlekedhessenek rajta. Ez elsősorban a felsővezeték kiépítését és négy állomás megújulását jelenti. Itt, Balatonfűzfőn állnak legjobban a munkák, a peronok elkészültek, és felújítottuk a vágányokat. A felsővezeték-oszlopok állnak, a vezetékeket a vágányzár idején húzza be a kivitelező — mondta a Veolnak Kis Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szóvivője.
Az év második felében elindult a szabadbattyáni vontatási transzformátor-alállomás fejlesztése. A projekt részeként bővítik a szabadbattyáni villamos alállomást egy transzformátorral, így használhatják a pályát az új villanymozdonyok. A nyári időszakban elkezdődtek a közműkiváltások, valamint kivitelezés alatt áll az alsóörsi állomáson létesítendő felsővezetéki járműtároló épülete is.— A munkálatok miatt szeptember 28-tól nem lehet majd vonattal utazni Balatonfüredig. Vagy Székesfehérvártól, vagy Lepsénytől vonatpótló busszal lehet majd Füredre jutni. A munkálatok egyik hozadéka a menetidő-csökkenés lesz. Jelenleg, ha valaki a tó északi partjára utazik, akkor Székesfehérvárig villamos mozdonnyal jut el, Fehérváron ezeket dízelmozdonyra cserélik, ami 10 percig tart. A dízel helyett villanymotorvonatok járnak majd, ami sokkal hatékonyabb lesz — mondta Biber Anett, a MÁV Zrt. szóvivője.
— A villamosításnak köszönhetően halkabbá, korszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé válhat a vonatközlekedés. Balatonfűzfőn is akadálymentesen lehet majd felszállni a vonatokra. Bízom benne, hogy már a jövő nyári turisztikai szezonban megújult vasúti közlekedés várja vendégeinket. Így a főváros és a Balaton között kulturált és kényelmes körülmények között utazhatnak a turisták, és ezzel erősödik a belföldi turizmus — mondta el a sajtótájékoztatón Szanyi Szilvia polgármester.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai pénzből valósul meg. A kivitelezést a Vasútvill Kft. és az R-KORD Kft. alkotta ÉB 2018 Konzorcium végzi nettó 23 milliárd forintért.
Forrás: Veol.hu