A Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. versenyében három kategóriában lehetett nevezni, amelyek orientálták az alkotókat, korábbi turistákat. A legtöbb képet a Facebookon és az Instagramon küldték a nevezők.
Végül 103 alkotás került a közönségszavazás mezőnyébe, köztük gasztrofotók, a gyógytóról szólók, illetve olyanok, amelyek sajátos értelmezést tükröznek. A felvételekre az érdeklődők lájkolhattak a város turisztikai oldalán, s a kezdeményezés népszerűségét jelzi, hogy a győztes majdnem 600 elektronikus voksot kapott.
Ezzel párhuzamosan marketingszakemberekből, fotósokból, operatőrökből és gasztronómiai szakértőkből álló zsűri is dolgozott, minősített. A tagok egymástól függetlenül bírálták el a képeket, majd az egyéni értékeléseket összesítették, így született meg a kategóriagyőztesek elit mezőnye.
– A zsűri először átválogatta a képeket, figyelembe véve például a témaválasztást, a nézőpontot, a fények és színek harmóniáját, a téma megjelenítését – fogalmazott Pálffy Tamás, a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. igazgatója.
– Nem elsősorban az volt a fontos, hogy az alkotás technikailag tökéletes legyen, hiszen a fotók többségét nem profik készítették, sokkal inkább az, hogy a felvétel készítője meglátott- e valami egyedit, érződik- e a saját szubjektív nézőpontja úgy, hogy amellett a kép egyértelműen és beazonosíthatóan hévízi maradt.
A kategóriaelsőségeket Bársony Anna, Ani Smith és Husz Krisztina szerezte meg, a közönségdíjat Budainé V. Márta nyerte, különdíjat kapott Petróczi Edit és Ary Gyuri. Őket hévízi szolgáltatók wellness-csomagjaival jutalmazzák, az erkölcsi elismerés pedig, hogy képeik a jövőben feltűnhetnek a város marketinganyagaiban is.
Forrás: zaol.hu