– A fordulópontot 2015 jelentette a balatoni közlekedési infrastruktúra fejlesztésében és azóta folyamatosan zajlanak a beruházások – hangzott a NIF Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) balatoni fejlesztéseit bemutató pénteki eseményén. Nagy Róbert, a NIF vezérigazgatója a közúti közlekedés terén a legjelentősebb beruházások közé sorolta az M7-es autópálya 710-es csomópontjának megépítését, aminek köszönhetően a Budapest felől érkezők gyorsabban hajthatnak le a sztrádáról az északi part felé.
A közlekedési beruházások között a vezérigazgató tájékoztatása szerint a legtöbb forrást a vasúti fejlesztések kapták. A dél-balatoni vonal teljes egészében megújult, de az északi part is komoly mérföldkő előtt áll, hála a villamosításnak. Balatonfüredig már elkészült és áram alatt van a felsővezeték rendszer, így június közepétől a MÁV a korábbinál kényelmesebb menetrenddel készülhet.
A kerékpárutak fejlesztéseiről szólva Nagy Róbert arról beszélt, hogy a Balatoni Bringakör korszerűsítését a keleti medencétől indulva kezdték el és az elmúlt két évben 68 kilométer kerékpárutat építettek vagy újítottak fel. Jelentős szakaszon, 33 kilométeren jelenleg is dolgoznak és közel 100 kilométernyi kerékpárút előkészítési munkái vannak folyamatban. A vezérigazgató tájékoztatása szerint a Balatonakarattya és Balatonlelle közötti szakasz az idei év végéig elkészül, míg a bringakör részét képező siófoki Baross-híd átadása júniusban várható. Építik már a Budapestet a Balatonnal összekötő bringautat is. A cél, hogy 2022 végéig el lehessen tekerni a fővárosból a tó keleti kapujáig.
A NIF Zrt. a balatoni fejlesztések megismertetésére médiakampányt indít. Elkészült egy imázsfilm, ami a tóparti közlekedésnek nemcsak a praktikus oldalát mutatja be, hanem azt is, hogy a Balatonhoz érkezőket milyen élmények várják az útjuk során.
Forrás: sonline.hu