A csapat a Kékszalagra készül, s már éppen hazafelé tartott az edzésről, amikor megtörtént a baleset. Szerencsére senki sem sérült meg és a hajóban sem keletkezett számottevő kár.
– Ez egy nagyon gyors hajó, s mivel már végeztünk a gyakorlással, nem voltunk versenyüzemmódban, nem figyeltünk eléggé oda, s egy széltől való távolodás után felgyorsult a hajó, lefúrt az eleje és felborultunk – nyilatkozta a Sonline.hu-nak Hoffmann Henrik. – Amúgy ez egy nagyon jó tréning volt a legénységnek, hogy havária helyzetben, miként lehet a leggyorsabban menteni a hajót. S ettől óvatosabbak is lettünk, s kiderült, egy pillanatra sem lankadhat a figyelem.
– Az is kiderült, mit bír katamarán, meddig lehet vele elmenni sebességben, lejtésben, s az is, milyen kormánymozdulatokat lehet vele végezni ekkora sebességnél – tette hozzá Hoffmann Henrik. – Azaz ez egy jó gombostű volt, melyet sikerült leszúrnunk a határnál.
A legénység a vízimentőkkel közösen okoskodta ki, hogyan lehet a legegyszerűbben visszaállítani a hajót.
– Minden olyan hajót, melyből trapézolnak, illetve többtestű, kötelezően motorcsónak kísér – avatott a részletekbe Hoffmann Henrik. – Ezzel tudják kimenteni a legénységet, de ahhoz kevés, hogy a katamaránt felállítsa, ahhoz legalább három kell. Egynek a szél felé kell tartania a hajó orrát, a másik húzza a vízben a testet, harmadik pedig billenti. Azért is volt könnyebb „talpra állítani” a hajót, mert fel van szerelve a visszaállításhoz szükséges kötelekkel.
A Jedi Business névre keresztelt hajó a hétvégén rendezett Fehérszalagon már bizonyította gyorsaságát: úgy végzett a hatodik helyen, hogy a csapat csak pár napot tudott előtte edzeni.
– Ráadásul a legénységnek mindenféle hajótípuson nagy tapasztalata van, katamaránon azonban kevés – hangsúlyozta Hoffmann Henrik. – Ezért is voltunk kint hétfőn este is a vízen.
S hogy a hajó eddigi teljesítményéből, mire lehet következtetni a csütörtökön rajtoló Kékszalagra vonatkozóan?
– A Kékszalag egy nagyon hosszú verseny, sokféle időjárási viszony között, s ilyenkor az a kérdés, ki, melyiket éri el előbb, s abból hogyan tud profitálni – felelte Hoffmann Henrik. – Rengeteg kiváló vitorlázó, köztük olimpiai és világbajnokok, vesz részt a jubileumi ötvenedik versenyen, mi abban bízunk, hogy tisztességesen helyt tudunk állni. S az sem mellékes, hogy hiába van a külföldi indulók alatt jobb technika, mi jobban ismerjük a Balatont. Ha az első tízben tudnánk zárni, akkor már elégedettek lennénk.
Éles “gyakorlat” az 50. Kékszalag előtt.
Közzétette: VMSZ – Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata és ÖTE – 2018. július 23., hétfő
Még nincs biztos előrejelzés a versenyre, s az eddigi időjárásból kiindulva bármi megtörténhet, sőt az is előfordulhat, hogy óráról órára változnak a viszonyok.
– A mi hajónk nagy szélben jó, ezért az lenne a legideálisabb, ha legalább két, három órán keresztül erősen fújna, akár egy zivatar kíséretében is – mondta Hoffmann Henrik. – Hiszen olyan sebességpotenciál van a hajóban, hogy ilyenkor akár tíz csomóval is gyorsabbak lehetünk a többieknél.
A Jedi Business legénysége
Czégai Péter (kormányos), Weöres Szabolcs, Hozman László, Jolcelyn Keller, Balogh Róbert, Hoffmann Henrik.
Forrás: sonline.hu