A nyári vakációra tekintettel, a munkát az iskolakezdés utánra ütemezték, a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében.
A pályazár idején a Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső/Siófok nyugat csomópontban kell elhagyniuk a pályát, és Balatonszárszónál térhetnek vissza. Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyniuk a pályát, és Zamárdi felső/Siófok nyugatnál térhetnek vissza.
Az MKIF tájékoztatása szerint az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelésekből derült ki, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három erősen elhasználódott. Ezek cseréje kezdődik meg szeptemberben.
A nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet, mivel közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől. Vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat.
A saruk cseréje előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. Továbbá a saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (4 helyen) felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.
:
Nyitókép: A drónnal készült felvételen a Kőröshegyi völgyhíd, az M7-es autópálya része 2024. július 3-án. Az 1872 méteres hosszával Magyarország leghosszabb hídja, egyben Közép-Európa legnagyobb viaduktja, ami a Balaton déli partjával párhuzamosan, a Somogy vármegyei Zamárdi és Balatonszárszó között fut.
Fotó: MTI/Vasvári Tamás