Az, hogy Rost Andrea, a világhírű operaénekes milyen magas színvonalon képes elénekelni Tosca imáját, a Pillangókisasszonyból Cso-cso szán áriáját, a Figaro házasságából Susanna vagy a grófnő áriáját, a Bajazzókból Nedda dalát és a többi klasszikust Gounod-tól Mozarton át egészen a modern zeneszerzőkig, az soha nem lehet kérdés tárgya a Földgolyón sehol.
Nem is ezért jött létre az Anya és lánya koncert, amelynek keretében egykori férje, Harazdy Miklós kísérte zongorán őt és közös gyermeküket, Harazdy Esztert. Igen, igazából érte született ez a közös est, hogy meg tudja mutatni, a lelkét, gondolatait s azt a stílust, amelyben az elektronikus, modern zenét ötvözi a klasszikus műfajjal, az operával, kissé meditatív stílusban. No, de haladjuk sorban.
Rost Andreának kitűnő a humora és remek történetmesélő. A viszontagságos, zaklatott utat követően lassan érkezett meg gondolatban, koncentráltságban is a koncertre, még rontott is egy dalt, újból kezdte, de ezzel még jobban megnyerte magának a közönséget. Őszinteségével, esendőségével, alázatával, adni vágyásával s azzal a hittel, érzelmekkel, szenvedéllyel, ami eddig is az egekbe repítette.
Persze kellett ehhez Harazdy Miklós, akinek szintén nem kell a szomszédba mennie egy-egy poénért, sztoriért, s gyakorlatilag egymást támogatva húzták fel magukat arra a szintre, amikor a közönség úgy érezhette magát, mint Vámos Miklós Lehetetlen című műsorában, amikor lát egy művészcsaládot mesélni, s közben elhangzanak azok a nagy dalok, áriák, amelyek után kiderül: a zene a lélek kiteljesedése.
Eközben szinte láthatatlanul folyamatosan tartott egy cél felé a két művész: Eszternek kikövezni a bemutatkozás útját zenei kalandozásai közben. Harazdy Eszter elvégezte a zeneművészeti egyetemet, s tudatosan törekedett arra, hogy ne édesanyja nevének árnyékában éljen. Önálló utat választott.
Énekelt crossover műfajú zenekarban, de adott már elő operát egy komolyzenei program keretében Berlinben használaton kívüli uszodában, diszkóban, régi gyárépületben. Nagy hatással volt rá az Ötödik elem című film, amelyben a klasszikus stílust és a technót ötvözik, sajátságos hatású performansz-show alakul ezzel ki.
Így próbál most történeteket mesélni Tarr Bernadett alkotótársával együtt. Veszprémben négy dalt mutatott be ebben a stílusban, fényjátékkal vegyítve. A közönség díjazta úttörő munkáját, progresszivitását, újszerűségét. Azt, hogy a klasszikus műfajt a fiatalokhoz közel álló elektronikus stílusban próbálja közel hozni a nézőhöz. Drukkoltak neki, almának a fájáért is. No és persze fának az almájáért. A tiszta gyümölcsért. Ezzel pedig kiderült, hogy anya és lánya két hang és két különböző egyéniség. Két eltérő alkotói gondolatvilág. Támogató egységben, amikor az utat viszont egyedül kell végigjárni.
Az Anya és lánya koncert azt bizonyította, ha egy szülő nem lenyomatként tekint a gyermekére, akkor az mindig teret enged a művészi szabadságnak, képességeknek, jót tesz a személyiségfejlődésnek, a tehetségnek, szárnyra kelve. Persze, ebben az esetben az kikerülhetetlen, hogy ne Rostálódjanak át a lelkek.
Forrás: veol.hu