Vigh László, országgyűlési képviselő (Fidesz), az útépítésért felelős miniszteri biztos elmondta: a Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út „okosútként” épül, ugyanis csatlakozik a zalai megyeszékhelyen épülő, önvezető autók vizsgálatára is alkalmas tesztpályához. A Zalaegerszeg határában épülő 1,5 kilométeres útszakasz költsége 3,7 milliárd forint, és várhatóan 2020 közepére készül el.
A zalai megyeszékhely határában a jelenlegi 76-os úttal azonos nyomvonalon készül a Modern városok program fejlesztéseként a gyorsforgalmi út, amelynek teljes, mintegy 40 kilométeres vonalán nem lesznek szintbeli kereszteződések. A sajtótájékoztató helyszínén is éppen a leendő sztráda alatti földút-vadátjáró, illetve a közelben készülő gyalogos aluljáró építését mutatta be a kivitelező Colas Zrt. a sajtó képviselőinek.
Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője felidézte, hogy az M76-os építése az év elején indult. A zalaegerszegi csatlakozás mellett párhuzamosan, 38,8 milliárd forintos költségből zajlik az építkezés az M7-es autópálya és Balatonszentgyörgy közötti 8,5 kilométeres szakaszon, a két építkezés közötti 24 kilométeres új nyomvonal tervezése pedig még tart.
A tesztpályához kapcsolódó létesítményként a NIF több szakaszon 5G-s kommunikációs hálózatot épít ki a leendő gyorsforgalmi úton. Az M7-es csatlakozás térségében, valamint a tervezés alatt lévő nyomvonal 10 kilométeres szakaszán működik majd a szinte késedelem nélküli kommunikációt biztosító 5G rendszer. A zalaegerszegihez hasonlóan a balatonszentgyörgyi szakasz is elkészül 2020 közepére, mindkettőt várhatóan birtokba is vehetik a közlekedők. Az M76-os teljes elkészültét pedig 2022 végére tervezik.
Fotó: Varga György/MTI