Ma már egy olyan mesterséges intelligenciával megáldott rendszer, amely értelmezni képes az egyes oldalakat és azok relevanciái alapján rangsorolni azokat.
Azonban sokan kételkednek a Google jövőjével kapcsolatban, mivel nem csak adatvédelmi botrányai miatt hangos a sajtó, hanem a harci robotjaik gyártásáról is egyre többet hallani manapság. Ráadásul tavaly már a „Dont`t be Evil” vagyis a „Ne légy Gonosz!” jelmondatukat is eltüntették. Szerencsére nem csak a Google az egyetlen az interneten, amelyben kereshetünk, így weblap tulajdonosként érdemes minden keresőben jó pozícióban jelen lenni. Erre egyébként külön szakma épült, a keresőoptimalizálás (SEO) nevet viseli. Egyes keresők azonban még verik is néhány funkciójukkal a keresőóriást.
Tipp: Havidíjas keresőoptimalizálás: seopont.hu
Ezek ma a legnépszerűbb internetes keresők
A Google után a második legnépszerűbb kereső a Microsoft által fejlesztett Bing, amely az internetes keresők piacának 5-9%-át birtokolja, de az angolszász országokban (pl USA, Egyesült Királyság) már a keresések 20-30%-át itt végzik. Magyarországon a második legnépszerűbb böngésző még akkor is, ha csupán néhány százaléknyian használják – sokuk valószínűleg azért, mert ez az Internet Explorerben és a Microsoft Edge böngészőben az alapértelmezett keresőmotor.
Bár a Bingnek csak a neve új, az korábban is élt Live Search, Windows Live Search és MSN Search néven, léteznek ezen kívül is internetes keresők. A DuckDuckGo mindössze a keresések 0.18%-ával büszkélkedhet, mégis ez napi 30 millió keresést jelent. Legnagyobb előnye, hogy semmilyen személyes adatot nem gyűjt, így egyre inkább népszerű, főleg a fiatalok körében. Kínában azonban a Baidu, a Shenma és a Haosou keresők hódítanak, de a Yahoo! Is még a toplistában van világ szinten az 1-2 százalékos használtságával, bár 2010 óta a motorja a Bing-re épül.
Jó azonban tudni, hogy Kínában a Baidu, addig Oroszországban a Yandex, Koreában a Naver, a Csehországban pedig a Seznam ér el kiváló eredményeket és nagy kihasználtságot.
Forrás: nagyarnold.hu