2019.05.03. 17:00
Almádi ízei: a településre jellemző egyedi termékeket keresnek
A városra jellemző ízvilágú, egyedi logóval ellátott termékcsalád fejlesztésén dolgozik a Balatonalmádi Turisztikai Egyesület. A fejlesztés célja a városhoz köthető gasztronómiai ajándéktárgyak létrehozása.

– Szeretnénk olyan ajándéktárgyakat létrehozni, melyek túlmutatnak a hűtőmágnesen. Olyan helyi, vagy Almádihoz köthető termékeket keresünk, melyekben valahogy megjelenhet Almádi íze. Egy karakteres, egyedi, a városra jellemző ízvilágban gondolkodunk. A létrehozott termékekből azonos néven futó termékcsaládot szeretnénk kialakítani, ami csak Almádiban lesz beszerezhető. Szerencsére vannak helyi termelőink. Itt lakik a városban egy népszerű lekvárcsalád készítője, de van teakészítőnk, mézesünk, szörpösünk, pálinkásunk és több borásszal is szívesen együttműködnénk – mondta el Kepliné Blázsi Ágnes, a Balaton­almádi Turisztikai Egyesület munkatársa.

Kepliné Blázsi Ágnes kezében az Almádi ízei feliratos termobögre Fotó: Sági Ági

 

Az Almádi ízei termékek olyan tartós élelmiszerek lesznek, melyeket a Tourinform irodában, vagy más, nem élelmiszerrel foglalkozó városi üzletben is lehet majd árusítani. A programba a helyi vendéglátó egységek is bekapcsolódhatnak, ők a balatonalmádi ízvilágú terméküket frissen is kínálhatják.

– Az a tervünk, hogy a szolgáltatók a saját terméküket – kávét, teát, forralt bort – töltik majd egy logózott elviteles termobögrébe. Ezt a bögrét a vásárló magával viheti, de a programban résztvevő vendéglátóhelyek bármelyikénél visszaválthatja, vagy megtarthatja, ha úgy dönt. Ezzel fenntarthatóvá tesszük a rendszert, hiszen a reményeink szerint sok eldobható műanyag poharat váltunk ki a tartós, visszaváltható bögrékkel – tette hozzá Kepliné Blázsi Ágnes.

Bár konkrétum még nincs, ötletek már vannak arra, hogy milyen íz illik Almádihoz.

– Számomra Almádi egy olyan város, ahol nagyon sok a kert, sok a zöldterület. A kertekben sok friss fűszernövény nő, köztük menta és citromfű. Szerintem fontos, hogy a portéka maradjon emberi léptékű, ne a készítő kreativitásáról szóljon, inkább egy közérthető termék készüljön – mondta el lapunknak Kocsis Bálint séf, a Csikos lekvárcsalád készítője.

Az Almádi ízei termékfejlesztés ötletével a turisztikai egyesület pályázott a Mol helyi érték programjának támogatására. Itt a második fordulóba jutott, és már csak egy balatonfűzfői civil szervezettel verseng a szavazatokért, melyeket a város benzinkútjánál lehet leadni.

Forrás: veol.hu

 

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva