Régi néven új hajó
„Ismét van Szigliget nevű sétahajó a Balatonon. Az egykor évtizedeken át utasokat szállító öreg motoros – amit a háború után hullám sírjából kiemelve újítottak fel – ma már nem látható, így hát nem volt akadálya annak, hogy a tó vadonatúj és legmodernebb hajója megkaphassa a patinás nevet.” (Forrás: Arcanum), írta meg a Szabad Föld 2012-ben.
Megérkezett a hajótest
A 40.40 m hosszú, 7.20 méter széles hajót nagy izgalommal várták 2012-ben, nevéhez illően Szigligeten avatták fel, amiről a korabeli lapok is beszámoltak. A Magyar Nemzet 2012. szeptember 19-én így írt a hajóról:
„Egy évre sem volt szüksége a Balatoni Hajózási Zrt. munkásainak, hogy befejezzék a társaság tavaly decemberben félig készen vásárolt személyhajóját. Miként megírtuk,
egy jó nevű, Bodeni-tó melletti gyártól egy lemondott megrendelés miatt fél áron, 500 ezer euróért (140 millió forintért) vette meg a Balatoni Hajózási Zrt. a háromszáz utas befogadására alkalmas hajót.
December első hetében szárazföldön, majd a Dunán utazott a félbevágott hajó Dunaújvárosig, ahol daruval emelték ki az uszályból, és rakták trélerre.
A karácsony előtti héten közúton érkezett a szállítmány Siófokra, ahol az ünnepnapok után a lakatosok, hegesztők rögvest megkezdték, pontosabban folytatták a hajó Németországban félbehagyott építését. Mint megtudtuk, az egyik legbonyolultabb munkát a kormányállás összerakása jelentette a hajótestből oda kerülő rengeteg vezeték miatt.” (Forrás: Arcanum)
Szigligeten avatták fel
Az avatási ünnepségről így számolt be a lap tudósítója szeptember 29-én:
„Ágyúlövéssel kezdődő ceremóniával avatták fel tegnap az idősebb Szívós István kétszeres olimpiai bajnok vízilabdázó nevét viselő szigligeti kikötőben a balatoni flotta új, negyven méter hosszú, 7,2 méter széles, 1,1 méter merülésű, 300 utas befogadására alkalmas hajóját.
A vízi járművet Szigligetnek nevezték el, miután a település önkormányzata nyerte a balatoni hajózási társaság névadási pályázatát.
A flotta új büszkeségét Korzenszky Richárd tihanyi perjel szentelte fel. …
A tervszerűen folyó és igen nagy szakértelmet igénylő hajóépítési munka eredményeként szeptember 18-án a Nemzeti Közlekedési Hatóság elvégezte a hajó üzemképességi szemléjét, és alkalmasnak találta a személyszállításra.Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója a Szigliget motoros építésének történetéről szólva egyebek mellett arról beszélt, hogy
munkatársai a legkeményebb fagyban és a negyvenfokos melegben is fáradhatatlanul dolgoztak a hajó befejezésén.
Az esemény vízi közlekedési és turisztikai jelentőségéről Fónagy János közlekedésért felelős kormánybiztos, Bóka István, a Balaton-fejlesztési Tanács elnöke és Balassa Balázs szigligeti polgármester beszélt. Horváth Gyula lapunknak elmondta, a Szigliget motorost – amely várhatóan ugyanolyan népszerű lesz, mint a flotta vezérhajója, a Törökországban vásárolt, 550 személyes Szent Miklós – a jövő évi hajózási szezonban állítják menetrendbe.” (Forrás: Arcanum)
Áprilisi havazásban kezdte a szezont
A korabeli lapokból tudjuk, hogy a 2013-as hajózási évadnyitón április elején hógolyót dobáltak az új hajó mellé a Balatonba. A Magyar Nemzetben ezt olvassuk 2013. április 2-án:
„A hajós mindent kibír, az utasok azonban nyilván jobban örülnének a napsütéses időnek – fogalmazott szombaton a siófoki kikötőből induló új hajó, a Szigliget motoros fedélzetén Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója.
A Szigliget hajókürttel és a szigligeti várágyú díszlövésével érkezett a füredi kikötőbe,
ahol a vendégváró város polgármestere, Bóka István, Balázs Árpád siófoki polgármester, Pálinkás Róbert keszthelyi alpolgármester és Kontrát Károly, a belügyi tárca államtitkára köszöntötte a 167. hajózási szezonnyitó résztvevőit.
Horváth Gyula a balatonfüredi kikötőben didergők előtt ismertette a társaság idei terveit, többek között az aranyangyalhoz vezető siófoki móló több száz milliós beruházásának befejezését, a tihanyi öreg kikötő rekonstrukcióját, a kompok komfortosítását és egy újabb gyorshajó menetrendbe állítását.
Bóka István többek között arról beszélt, hogy a tó vize hamarosan eléri a 110 centiméter felső szabályozási szintet, nincs ok aggódni az üdülési szezon legfontosabb feltételéért.
Balázs Árpád az ünnepi köszöntőket követően nem kis derültség közepette kezdeményezte: dobjanak egy-egy hógolyót a vízbe a tél elűzésére a jelen lévő polgármesterek.” (Forrás: Arcanum)
Csúcsdizájn
A hajó felső fedélzetén egy nagyméretű, tágas, nyitott, felülről fedett utastér lett kialakítva, az alsó fedélzeten egy nagyméretű, kényelmes, panorámaablakos, 140 m2 nagyságú klimatizált és fűthető zárt utastér található.
A hajó belső tereinek színvilágát a sötétkék és a világosszürke színek határozzák meg, mind a székek, mind pedig a textíliák tekintetében. Ez a színvilág a hagyományos balatoni hajózást idézi fel, mégis korszerű, mai formában.
Nézd meg a hajóról készített videót: