
Az 1963-ban épült Keszthely hajón 200 fő utazhat kényelmesen, hosszúsága 31,83 méter, szélessége 6,35 méter.

Forrás: Fortepan / Nagy Gyula 1966.
Tengeri vízibusz a Balatonon
Kifutott a tengeri vízibusz, írta 1963. május 18-án a Napló:
„Tengeri vízibusz a Balatonon A MAHART idén újabb hajókkal gazdagítja a balatoni személy-flottát. A siófoki kikötőből kifutott első nyíltvízi próbájára a Váci Hajógyárban épített, tengeri mintájú nagy-vízibusz, amely egyszerre 220 uast vehet fedélzetére. A korszerű, szemre tetszetős motoroson három fedett utastér áll a kirándulók rendelkezésére.
Napfényes, kellemes időben a nyitott fedélzeten sütkéreznek az utasok. A Keszthely nevű vízibuszon hangulatos bárt is berendeztek.
A hajót két, egyenként 150 lóerős motor hajtja, amelyeket a parancsnoki hídról távirányítással vezérelhetnek. Ez azt jelenti, hogy a hajóstiszt nagyobb távolságból is, a gépészek beavatkozása nélkül, előre-hátra menetre, illetve sebesség változtatásra adhat utasítást.
A Keszthely motoros próbaútján megfelelt a követelményeknek: 18—20 kilométeres óránkénti sebességet ért el megfelelő mélységű vízben. Még ebben a hónapban forgalomba állítják a Balaton, Badacsony-Fonyód közötti átkelőhelyén.” (Forrás: Arcanum)
1966-ban így szelte a habokat a Keszthely motoros:

Forrás: Fortepan / Nagy Gyula 1966.
1983. december 18-án a hajó javításáról írt a Népszabadság:
„Rendbe hozták már a Széchenyi motoros kompot, a Badacsony katamaránt. Most a Keszthely motoros hajó van soron. A sólyán nagy a sürgés-forgás, javítják a Keszthely héjlemezét, bordaszerkezetét. Zord az idő, a munkát azonban nem lehet halogatni. Tavaszig valamennyi hajó hibáit ki kell javítani.” (Forrás: Arcanum)

Forrás: Arcanum
Életmentő hajó
Bajba került vitorlázókat mentett a Keszthely motoros, írta a az Új Magyarország 1985-ben:
„Az idén a legkiemelkedőbb esemény augusztus 18-án történt. A 220 személyes Keszthely motoros hajó vezetőjének, Kovács Ferencnek jelentése szerint a hajó menetrendi járatot végzett, amikor a személyzet vészjelzéseket észlelt. Utasokkal a fedélzetén a segélykérő vitorlás felé indult a hajó. Ott tapasztalta, hogy
a vitorláson tartózkodó 7 személy valóban segítségre szorul. A Keszthely motoros személyzete valamennyiüket kimentette a veszélybe került vitorlásról.
Személyi sérülés nem történt -zárta jelentését a hajó vezetője.” (Forrás: Arcanum)
Egy 2001-es fotó alapján az utasok egyik nagy kedvence a Keszthely, mutatjuk:

Forrás: Arcanum
2006-ban átépítik, az 1963-ban épült, többször felújított jármű új kényelmi berendezéseket kapott, olvasható a Veszprémi Naplóban.
Űrturistát is üdvözöltek róla
2009-ban a Magyar Nemzet egy fotót is közöl a hajóról, Siófoki rádióamatőrök a Keszthely motoros fedélzetéről köszöntik Charles Simonyi magyar származású űrturistát, aki április 8-án, szerdán szerencsésen földet ért Kazahsztánban.

Forrás: Arcanum
Jelenleg is az utasok egyik kedvence
Napjainkban a hajón elől egy kisebb méretű, hátul egy közepes méretű fedett, panorámaablakos, a sétafedélzeten pedig egy nyitott utastér található.
Az első zárt utastérben büfé került kialakításra. A hajó középső része csak felülről fedett, a belső utastér klimatizált.

Fotó: BAHART hivatalos
2017-ban a szezon végén a Keszthely és Hévíz hajó búcsúzik Badacsonytól, nézd, milyen gyönyörűek: