
A kétnapos tanácskozást a Közlekedéstudományi Intézet vezetésével az Aktív Magyarországért felelős államtitkárság, a Miniszterelnökség Aktív Mobilitási Főosztálya, az Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ és a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség szervezte.
Révész Máriusz, a Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára kiemelte, 2010 óta
több mint kétezer kilométer kerékpárút épült hazánkban.
Csak a tavalyi évben 250 kilométer hiányzó szakaszt pótoltak. Elmondta azt is, a térségben a közelmúltban elkészült a Veszprém és Márkó közötti bicikliút, és folyamatban van a megyeszékhelyről Gyulafirátótra vezető szakasz építése.
Országosan is jelentős fejlesztés a Budapestet a Balatonnal összekötő kerékpárút megépítése, valamint a tiszafüredi kerékpáros híd átadása, amely megsokszorozta a Tisza-tó menti kerékpáros forgalmat.

Kerékpárral a Balatonhoz a BuBa Epic élménytúra keretében
Fotó: MAKETUSZ hivatalos
Az államtitkár azt is elmondta,
1000 kilométer kerékpárút tervezése, engedélyeztetése van jelenleg is folyamatban,
így az idei évben és 2023-ban is az ország számos pontján adnak át újonnan megépült szakaszokat.
Kitért arra is, az elmúlt években
14 ezer elektromos (pedelec) kerékpár vásárlásához adtak támogatást a lakosságnak összesen kétmilliárd forint értékben,
valamint több mint száz bringapálya épült országszerte.
Révész Máriusz megjegyezte, szakmai szervezetekkel együttműködve
kidolgoztak egy KRESZ-módosító csomagot,
amely a közlekedésbiztonságot is segítené, valamint szabályozná az új közlekedési eszközök – például e-roller, segway – használatát. Reményét fejezte ki, hogy a parlament elé kerül a törvénymódosítási tervezet.
Forrás: veol.hu
Nyitókép: freepic