2019.07.21. 20:00
A versenyzők fele ért célba az 51. Kékszalagon
Rendkívül gyönge szélben zajlott Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő versenye.

561 hajó rajtolt el július 18-án reggel 9 órakor Balatonfüreden. Az első, kenesei bójáig mindenki eljutott, de utána meggyöngült, gyakran le is állt a szél, nagyon megnehezítve a túrahajóknak a versenyt. Sokan az első, gyakorlatilag szélcsendes éjszaka után kiálltak a versenyből. A táv légvonalban 155 kilométer, de ez a szó, hogy „légvonal”, vitorlásversenyeken nem értelmezhető. A katamaránok kis merülésük miatt jobb helyzetben voltak, ők hamarabb végigmentek a pályán. Az elsők már a keszthelyi bóját vették, amikor a mezőny vége épp, hogy elhagyta a keneseit és fordult rá a siófoki kapura.

51. Kékszalag 2019 51. Kékszalag Nagydíj

30-40 órát eltölteni egy hajón ilyen időjárási körülmények között kemény dolog. A Kékszalag egyik különlegessége, hogy a többi balatoni versennyel szemben ezen szinte mindenki elindul, akinek hajója van. A verseny varázsára a szervezők is rásegítenek, a Kékszalagon civilek is indulhatnak, a híres „kék könyv” nélkül is. Persze, ennek az a veszélye, hogy a kevésbé rutinosak is vízre szállnak, és ha beesik egy orkán, vagy valami hasonló, erős szeles idő, ahogy már néhányszor, akkor az amatőr hajósok bajba kerülhetnek. De a Kékszalag pont attól szép, hogy sokan vagyunk, és a rajt pillanatában a legkisebb egérhajó sottosa is egyenrangúnak érezheti magát a nagyokkal, és a négyszázadik induló pontosan ugyanannyira fontos, mint az első. Szerencsére a győztesek is így gondolták, az abszolút első helyen befutó Racing Django legénysége ugyanis szeretetteli gesztussal, egy üveg pezsgővel fogadta a limitidőn belül utolsóként, szombat reggel 8:50-kor befutó Sunsetet. Szép pillanat ez, amikor az élsportoló és egy tikkadt hobbihajós legénység közösen ünnepel…

– Minden megbecsülésem azoké a vitorlázóké, akik teljesítették a távot, akár 48 órát, vagy még annál is többet a vízen töltve. Fontosnak tartom, hogy a Kékszalag az összes résztvevő hajóról szóljon, ne csak az élmezőnyről. Ezért döntöttünk úgy, hogy a limitidőn belül beérkező utolsó hajót a csapatunk köszönti a befutónál – mondta Petrányi Zoltán, az új Kékszalag-győztes Racing Django kormányosa. A győztes kormányos azt is elmondta, hogy ez volt az első Kékszalag, ahol saját tulajdonú katamaránnal állt a rajthoz. – A kezdetektől esélyesnek tartottuk magunkat a dobogóra ebben a rendkívül profi és felkészült mezőnyben, ahol a katamaránok sebessége közel azonos. Komoly küzdelem volt, méltó ellenfelekkel. Úgy gondolom, hogy győzelmünket kiemelkedő széltaktikánknak, a csapat tudásának, tapasztalatának és kiváló együttműködésének köszönhetjük – tette hozzá a Racing Django kormányosa.

51. Kékszalag Nagydíj

A második helyen a Kaiser Kristóf vezette MKB-Extreme Sailing Team ért be, a harmadik pedig a PreVital lett a 13-szoros győztes Litkey Farkassal a kormánynál.

Kiemelkedő teljesítményt nyújtott az ötödik helyen célba érő Raffica, aki egytestű létére számos katamaránt lehagyott, és 16 óra 22 perc alatt tette meg a távot. Gratulálunk a kormányosnak, Király Zsoltnak!

A Magyar Vitorlás Szövetség a szombat esti balatonfüredi díjátadó ünnepségen számos díjat adott át a Kékszalag versenyzőinek. Az abszolút értékelés szerinti győztes, a Racing Django legénysége a több, mint 200 éves múlttal rendelkező Herendi Porcelánmanufaktúra különleges porcelánkupáját kapta. Emellett a több, mint 30 hajóosztály nyertese és helyezettjei, a legjobb női kormányos, a legjobban navigáló hajó is elismerésben részesült.

Gratulálunk minden résztvevőnek, a viszontlátásra jövőre!

 

Fotók: MVSz

Megosztom

Hozzászólások

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva