PR cikk | 2020.10.14. 00:01
Az vagy, amit megveszel? Avagy, hol és hogy vásárol a magyar nő
Hirdetés - Ki többet, ki kevesebbet, ki szükségből, ki hobbiból vásárol. Míg száz évvel ezelőtt előfordult, hogy valaki cserekereskedelemmel szerzett ezt-azt, manapság az a ritkaság, ha valaki maga termeli meg az élelmiszert, vagy állít elő valamilyen terméket. A 21. században a pénzért dolgozunk, amit elköltünk. Vásárolunk. Érdekes végigjárni a kérdést, vajon mik a különbségek a férfi és a női vásárlási szokásokban. Vagy, hogy vajon hogyan állunk az online vásárláshoz. Hát lássuk!

 

Fotó: justynafaliszek/Pixabay

A férfiak és a nők

Már a romantikus filmekből is tudjuk, hogy a férfiak nem szeretnek párjukkal vásárolni menni. Legalábbis a plázákban kirakatokat nézegetni biztosan nem. Azonban számos statisztika kimutatta, hogy a férfiak mégis több pénzt költenek az egyes vásárlásaik során, mint a nők. Sőt, ezt a több pénzt, kevesebb idő alatt költik is el.

E mögött a jelenség mögött az áll, hogy a férfiaknak általában nyűg a vásárlás, és nem foglalkoznak vele, hogy megkeressék az akciós termékeket, hanem minél rövidebb idő alatt megveszik amire szükségük van. A brit Npower cég felmérése szerint a nők csupán 25%-a vásárolja meg azt a ruhadarabot amit felpróbál, míg a férfiak esetében ez a szám 65%. Természetesen ezek az adatok egy általános képet mutatnak. Mindannyian tudjuk, hogy igenis vannak bőven olyan férfiak, akik szeretnek vásárolni, és sokan vannak olyan nők is, akik a legkevésbé sem szeretik az idejüket plázákban tölteni. És ez így szép.

Természetesen az online marketing is külön figyelmet fordít arra, hogy nők vagy férfiak a célközönség. Nem is olyan egyszerű képlet ez. Izgalmas dolgokat lehet megtudni, ha olvasgatja az ember egy kicsit a nem-alapú marketing stratégiákat.

Fotó: Goumbik/Pixabay

Hol vásárolunk a legtöbbet?

Nem nehéz kitalálni, természetesen élelmiszerboltban. Manapság már egyre népszerűbbek a házhoz szállítási szolgáltatások az élelmiszerboltokban is, a koronavírus járvány még egy nagy löketet adott ennek a szolgáltatási ágnak. De azért a legtöbb magyar háziasszony szereti, ha meg tudja nézni, szagolni, vizsgálni azt, amit megvesz.

A egészséges életmód egyre nagyobb népszerűsége miatt térhódításnak indultak a kis őstermelői boltok és a valódi pékségek is. A legnépszerűbbek ugyanakkor még mindig a nagy áruházláncok, ha élelmiszervásárlásról van szó. A Store Inside szaklap és a Tobacco magazin évek óta megrendezi Az Év boltja versenyt. Több kategóriában lehet szavazni a kedvenc boltunkra, előre meg vannak a jelöltek, izgalmas verseny. Akit érdekel, a Store Insider oldalán leadhatja a voksát.

Ha nem az egyes boltokat nézzük, hanem az általánosabb képet, a legnépszerűbb üzletek a vásárlók körében a nagy hipermarket láncok, ezek közül is megingathatatlanul a Tesco. Rengeteg akcióval kecsegtetnek, nézzük csak meg a Tesco akciós újságot. Azért is jó választás, mert sok üzletük van, szinte mindenki számára elérhető.

Fotó: Alexas_Fotos/Pixabay

Nők és az online vásárlás

Míg az online vásárlás régebben inkább a férfiak terepe volt, ma már egyre több nő ragad internetet a vásárláshoz, hiszen gyors, kényelmes, és a választék szinte végtelen. Na de vajon mit vesznek leginkább online a nők. Talán nem meglepő: kozmetikumokat. Ennek az az oka, hogy rengeteg blogger foglalkozik a sminkcuccok tesztelésével, összehasonlításával. Így a netet böngészve sokkal szélesebb képet kapunk arról, hogy melyik terméket érdemes megvennünk.

A második legnépszerűbb termékcsoport a nők körében a gyerekcuccok. Cuki cipőcskék, picike ruhácskák és nem utolsósorban játékok. És természetesen sokat vásárolunk ajándékokat, minden mennyiségben. Legalább már szeptemberben az egész családnak karácsonyra. A 2019-es statisztika szerint a magyarok több mint 1000 milliárd forintot költenek el online kiskereskedelemben! Az eNet mérései szerint 4 év alatt több mint 2,5 szeresére nőtt a hazai online vásárlási piac.

Egy biztos, akármilyen formában is költjük a pénzünket, mindenképpen érdemes nem elhamarkodottan tenni azt. Jelen állás szerint gazdasági válság áll a küszöbön. Az élelmiszerárakon már érezhetjük is ezt. Nem tudni, hogy mennyi ideig fenntartható még ez a piac alapú életforma, de reméljük a legjobbakat!

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva