Szaniszló Hajnalka, Krausz Andrea | 2019.03.23. 06:00
Balatoni nyaralás fapados és luxuskivitelben
Egy hét a Balatonnál a lehető legolcsóbban. Nem reprezentatív felmérés, fapados módszerekkel, pénztárcakímélően. Felhívjuk a figyelmet, hogy az egyéni igények előfordulása plusz költséggel járhat.

KEZDJÜK A LEGOLCSÓBB – LEGALÁBBIS SZUBJEKTÍV ÖSSZEÁLLÍTÁS ALAPJÁN -, A LEGINKÁBB FAPADOS VERZIÓVAL.

Ha beírjuk a keresőbe, hogy „olcsó balatoni nyaralás”, nagyjából 303.000 találatot kapunk. Egyes oldalakon ~ 700 ajánlat közül választhatunk, a sátorozástól a magánszállásokon át a fapados apartmanokig – végtelen a kínálat.Hogyan válasszunk, ha lapos a pénztárca, gyerkőccel mennénk, szeretnénk, ha maradna pénz egy fagyira és egy lángosra vagy egy vízibicklizésr ise?
Nyaralás családdal, olcsón – a videó után! (a két szülő, egy gyerek verziót vettük alapul).

UTAZÁS

A MÁV már egy gyermek esetén is biztosít utazási kedvezményeket, így például a szülők is 33%-os kedvezményt vehetnek igénybe. Nagycsaládosok esetén a legjobb a helyzet, ott minden tag 90%-os csökkentett árú jeggyel utazhat az egész család. Akárhogyan számolunk, ha autóval indulunk útnak, ennél az összegnél olcsóbban semmiképpen sem jövünk ki.

Természetesen a csomagok miatt ez a megoldás lényegesen macerásabb, mintha beülnénk az autóba, de mindent összevetve, ha vállaljuk a tömegközlekedéssel járó apróbb kellemetlenségeket, akár egy hangulatos családi programmá is válhat a vonatozás, melynek során a táj szépségeiben is felhőtlenül gyönyörködhet a család minden tagja. Autó esetén a sofőrnek erről mindenképp le kell mondania és a családdal eltöltött tartalmas idő is a tömegközlekedés mellett szól.

Tehát egy háromfős (egy gyermekes család esetén) egy oda-vissza út például Balatonfüredre 10.140 Ft.

Amennyiben felnőtt jegyekről beszélünk, ez az összeg egy főre oda-vissza útra 5.040 Ft.

SZÁLLÁS

Vendégházat, melyben akár két- vagy háromgyermekes családdal is elférünk, már ~6000 Ft-tól is bérelhetünk/éjszaka. Ez így egy hosszúhétvége esetén 4 nap 3 éjszakával számolva ~ 18.000 Ft.

LikeBalaton TIPP!

Szuper hír, hogy manapság már a kempingezés sem jelent nomád körülményeket, van zsetonnal működő mosógép, wifi és ha nagyon akarjuk, áram is jut a sátorba. Szezontól függően átlag 2000 forintért már be lehet jutni a kempingekbe.

Természetesen ezek, azaz a kemping és / vagy az apartman / vendégház a legolcsóbb verzió. A lakókocsitól (amelyhez ivóvíz is tartozik) az egyszerű sátorig bőven lehet választani, s ehhez mi is mutatunk pár ötletet.

Sátrazni még mindig a legolcsóbb nyaralási forma akkor is, ha a legfelkapottabb balatoni helyeken ütünk tábort.
Ha nem családdal érkezünk, mindenképpen érdemes figyelembe venni a szállás kiválasztásánál azt is, hogy mennyire tud felnőttbarát lenni. A pénztárca-kímélő megoldások között is találunk ilyeneket, mi most összegyűjtöttük, hogy miért érdemes akár a felnőttbarát szállásokat is választani.

Fotó: Pixabay

EVÉS-IVÁS

Vegyük a legegyszerűbb esetet, amikor a gyerekeknek semmilyen élelmiszer-intoleraciájuk nincs, s nem is különösebben válogatósak. Ez a legideálisabb opció és mint ilyen, a legolcsóbb verzió talán az, ha bevásárolunk például a helyi kisboltban és magunk gondoskodunk a kajáról. Különleges étkezési szokások és igények esetén ezt sajnos, fel kell szoroznunk legalább a másfélszeresére, és akkor még lehet, hogy keveset is mondtunk.

A főétkezéseket tekintve (reggeli-ebéd-vacsora) esetén a legalacsonyabb árú termékeket nézve egy három fős család esetén (egy gyerekkel) reggelire vehetünk egy, tízdarabos frankfurti roppanós virslit (500 Ft), egy mustárt (250 Ft), egy kilós szeletelt csomagolt kenyeret (300 Ft), amely reggelire és vacsorára is elegendő a családnak, valamint kávét instant verzióban (900 Ft), egy literes tejet (250 Ft) és mondjuk valamilyen gyümölcsjoghurtot (120 Ft fejenként, azaz 360 Ft). Ebből egy átlag full egyszerű reggeli simán kijön, s a felét vacsorára is elfogyaszthatjuk. Ha nem, akkor a vacsora lehet ami megmaradt a reggeli kenyérből és ha vásárolunk mellé egy vákuumcsomagolt szárazszalámit (290 Ft), egy tömbsajtot ( 450 Ft), valamint két TV paprikát (250 Ft) akkor máris megvan a lehető leginkább fapados vacsora, mindössze 1010 forinból.

Ha a Balatonnál járunk, főleg gyerkőcökkel, nem ússzuk meg, hogy napközben ne a strandon étkezzünk, így erre mindenképpen tegyünk félre legalább 5000 Ft-ot, amelyből egyszer talán szűkösen megebédelhetünk a parton a lángososnál, és talán még egy fagyi is belefér.

Fotó: Pixabay

Az, hogy mit iszunk, nagyon szubjektív. Valaki beéri a vízzel is, van, aki az üdítőkre áll rá és akkor még nem beszéltünk arról a verzióról, ha apa szeretne meginni minden nap legalább egy sört a parton vagy a vacsora mellett, a kempingben üldögélve.

STRAND

Belépő esetén sem nagyon tudunk spórolni, bár ezekből is számos opciót találunk a Balaton körül, s természetesen szabadstrandok közül is választhatunk, így maximum a fagyira és a vízibiciklire kell költeni. A strandbelépő átlagára 2018-ban 800 Ft volt.

A szabadstrandok mostanában egyébként is rohamos fejlődésen mennek keresztül, szóval érdemes megnézni, hogy milyen lehetőségek vannak.

Vasútmodellezés (nem csak) gyerekeknek, lássuk, mit mond róla a veszprémi szakértő, kattintás után olvasható!

LikeBalatonTIPP!

HIGIÉNIA

Vegyük a legegyszerűbb verziót, azaz, ha a WC papírtól kezdve a fogkrémen át megvesszük és becsomagoljuk a bőröndbe a kiindulási ponton már bejáratott kínai diszkontban vásárolt termékeket, amelyek egyébként is megtalálhatóak otthon, tehát itt – kevés kivételtől eltekintve – nem kell nagyobb tétellel számolni. Maximum a szúnyogok és egyéb bogarak elleni védőszerekre kell költeni a nyaralás előtt. Ezek közül már 800 Ft körüli összegért is lehet választani. A másik, ami fontos, a napolaj/naptej, amelyből a legolcsóbb verzió ~600 Ft körül mozog.

KIKAPCSOLÓDÁS

A fenti utazási kedvezmények a Balaton környéki MÁV-vonalakra is érvényesek, így ha a választott régió látnivalóit szeretnék megtekinteni, ezt akkor is igénybe tudjuk venni. Legyen szó játékmúzeumról vagy családi fesztiválról, nálunk több tucat program között lehet böngészni, ezen a linken.

Bőven vannak közöttük ingyenesek is. Így például ez is: Balaton Fesztivál, azaz az ingyenes családi gasztrofesztivál Balatonkenesén.

LikeBalaton TIPP!

Összességében tehát rendezvények belépőire nem feltétlenül kell költeni, mert – főleg a szezon ideje alatt – a Balaton tele van ingyenes programokkal, ugyanakkor érdemes arra is gondolni, hogy egy-egy fesztiválról biztosan nem jövünk el úgy, hogy ne igyunk meg egy üdítőt vagy ne vegyünk valamit a gyereknek, de mindez annyira relatív, hogy ezzel mi most nem kalkuláltunk, hiszen csak a legalapvetőbb dolgokra, a megúszásra, a minél olcsóbb nyaralásra koncentráltunk, a legfontosabb igények kielégítésének figyelembe vételével.

Ha szeretnénk, nézhetünk vitorlásokat vagy futókat is, ha úgy tartja a saját és a gyermekeink kedve.

Aki kedveskedne a barátnőjének, párjának vagy épp a lányának, bátran látogasson el arra a festői szépségű tulipánmezőre, ahol tavaly óta már fekete tulipán is található, több, mint 100.000 színpomás társával együtt. Kímélő megoldás a pénztárcának, kikapcsolódás a léleknek. Ha mindezt összekapcsoljuk egy kellemes piknikkel, amelyhez szintén a fentiek szerint olcsón bevásárolunk a helyi közértben, igazán tartalmas és gazdaságos lehet a programunk.

LikeBalaton TIPP-ben a Red Bull Air Race, amely idén egy tökéletes helyszínen, a Balaton partján, Zamárdiban kerül megrendezésre, s mi minden fontos információt összegyűjtöttünk róla!

Fotó: https://airrace.redbull.com/hu

Ha valaki szeretne ingyen bulizni, de nincs ellenére, hogy ezért egy kicsit meg is dolgozzon, akkor érdemes a fesztiválok környékén keresgélnie. Idén például önkéntesek is dolgozhatnak a Balaton Sound-on, még lehet jelentkezni, ahogyan arról már mi is írtunk.

A jó időben, amikor egyébként sem vágyik szinte senki a zárt mozitermek sötétjére, kiváló lehetőség – és rendkívül pénztárcakímélő is, ha a kertmozit választjuk, melyből a Balaton környékén és találunk romantikus, kényelmesebb, de abszolút retró hangulatút is.

Like Balaton TIPP!

Bevásárlólista és egyéb költségek számszerűsítve:

600 Ft – napolaj
290 Ft vákuumcsomagolt szárazszalámi
450 Ft sajt
250 Ft paprika
Azaz 1 reggeli 2000-2500 Ft, 1 vacsora átlag 1000-1500 Ft, / nap, vagyis 4 nap esetén összesen a reggelik és a vacsorák 18.500 Ft.
800 Ft/ nap – strandbelépő x 4
800 Ft szúnyogriasztó, kullancsriasztó
600 Ft naptej

———————-

66.080 Ft

Az árak tájékoztató jellegűek, s már csak azért sem érdemes kőbe vésni, mert a fentiek minden családnál, párnál, egyáltalán, az emberek nagy részénél rendkívül szubjektívek és mindenki másra érzékeny a téma kapcsán, ugyanakkor érdemes összehasonlítani a leginkább fapadosra vett verziót az ötcsillagos szállodai nyaralásokkal. Körülmények és élmények tekintetében is. Egyáltalán hogy mennyire függ mindez a pénztárcánktól.

Luxus ötcsillagos szállodában

Ha megnyertük a lottó főnyereményét, vagy éppenséggel csak kegyes hozzánk az élet, és van mit aprítani a tejbe, akkor megengedhetjük magunknak, hogy kipróbáljuk a balatoni nyaralások legnagyobb luxusát, a gyönyörű panorámájú ötcsillagos hotelt.

Közvetlenül a Balaton-parton egyetlen helyen van ötcsillagos szálloda, mégpedig Siófokon. A Hotelstars minősítő rendszerében Magyarországon ez a legmagasabbra értékelt kategória. A Balaton nagyobb régiójában 2018-ig egyetlen hotel, a Lotus Therme Hotel & Spa***** Hévíz kapott ötcsillagos minősítést, de tavalytól a Hotel Azúr Prémium is ezzel dicsekedhet. (A szállodai komplexum egyik szárnya kapta meg a legmagasabb minősítést.)

Hotel Azúr***** Prémium szárny Opus éttermében félpanziót foglaló vendégeinknek gazdag választékú büféasztalos reggelit és 5 fogásos vacsorát biztosítanak.

A Opus Farmers Market reggelije a környékbéli termelők kiváló, magas minőségű termékeit kínálja, a Kisaszondi érlelt sajtoktól az ízműves mangalica termékeken át a házilag marinált halakig. A luxusreggeliből nem hiányozhat a Beluga kaviár és a francia pezsgő sem, mely a Balaton-parton egyedüliként kizárólag itt érhető el.

Az Opus Fine Bistro Dining 5 fogásos vacsorájához a séfek kizárólag a környék termelőitől, száz kilométeres körzetből szerzik be a hozzávalókat. A séfcsapat a diétázókra és az ételérzékenységben szenvedőkre is gondoltak, a minden este változó menüsoron felül, személyes egyeztetés után elégítik ki az esetlegesen felmerülő, egyedi igényeket is.

A 36 m² -es elegánsan berendezett szobából csodálatos kilátás nyílik a Balatonra és a Tihanyi- félszigetre.

Az 1800 m2 alapterületű balatoni panorámás Levander Zen Spa wellnessközpontban élmény- és úszómedence, pezsgőfürdő, Kneipp taposómedence, 3 különböző hőmérsékletű finn szauna, panorámás rönkszauna, gőzkamra, illatkamra, sanarium, jégkamra, zuhanytemplom és exkluzív pihenőrészleg vá4rja a luxusvendégeket.

Délutánonként teaszeánsz és gyümölcskínálás, kávék és sütemények valamint különleges sajt- és kolbászkóstoló vár egy pohár borral.

Részt lehet venni szaunaprogramokon és persze lehet fürdeni a tóban is, mivel saját Balaton-partja van a hotelnek.

Mindez 2 felnőttnek és egy gyermeknek 4 nap 3 éjszakára augusztusban, tehát a főszezon közepén 386.640 Ft-ba kerül.

Ezen felül természetesen annyit költhetünk különböző dolgokra, amennyit csak akarunk.
Csak egy példa: ha szeretjük a Johnnie Walker Blue-t, akkor 4 centet 7490 Ft-ért fogyaszthatunk a helyi bárban…