Szűcs György művészettörténész, a Ferenczy Család Művészeti Alapítvány elnöke a bemutatott rajzok, kisplasztikák, bronzszobrok kapcsán egyebek között Borsos Miklós és Ferenczy Béni művészetének párhuzamosságairól, illetve a hasonlóságokról beszélt.
– Holott – mint mondta – közvetlen kapcsolatban a kölcsönös tiszteleten túl nem álltak egymással. A művészettörténet szerint a belső öröm képviselői tudtak lenni, a mediterrán zamat jellemezte mindkettőjüket.
Kovács Péter művészettörténész méltatta a művészt, illetőleg műalkotásait, amelyekről kiemelte, a Kovács Gábor Művészeti Alapítvány Balaton-parti galériájában kiállított műalkotások Ferenczy Béni érett korszakának két központi témájára koncentrálnak: a michelangelóian izmos női aktokra és az önvallomásszerű siheder fiúalakokra.
A Ferenczy Család Művészeti Alapítvánnyal közösen rendezett kiállításon a művész életében közel egy időben megjelenő két archetípus, illetve őskép és a mögötte húzódó magánélet története bomlik ki a változatos technikákat felvonultató művek sokaságában. Az erős nők előképe Ferenczy Béni orosz származású felesége, Erzsi volt, akinek kényszerűségből a Szovjetunióban hagyott fia pedig a magányos fiatal fiú modellje lett. A tárlat egyszerre tárja fel az elszakadás és összetartozás állapotát, valamint e két motívum művészi körüljárásának útját grafikákban és plasztikai művekben, mégpedig a lehető legszélesebben körben.
A kiállítás műalkotásait Gulyás Dorottya művészettörténész tárlatvezetésen mutatta be a közönségnek. A megnyitó elegáns hangulatát fokozta Király Nóra hárfamuzsikája.