2019.04.22. 08:00
Három szuper kirándulóhely Zalában, nemcsak motorosoknak!
Már javában durrognak a kipufogók az utakon: ahogy megérkezett a tavasz, a motorosok is felébredtek téli álmunkból.

A húsvét hétfő is tele van lehetőségekkel – nemcsak családdal, de egyedül is érdemes lesz kiruccannunk. Motorra pattantunk, hogy megnézzük, hova érdemes elmenni.

Hévízi kifolyó/Berki sétaút – HévízZalaegerszegről, Zalacsányon keresztül, az új hévízi elkerülő úton száguldottunk a hévízi kifolyó felé, amelyről már több motoros is mesélt. Az út dimbes-dombos, de nagyon jó minőségű, kátyúval csak elvétve találkoztunk. A sebességkorlátozásra fokozottan ügyeljünk, hiszen a környéken gyakran mérnek rendőrök, ráadásul több helyen kamerák vannak felszerelve. Hévíz főútja már kevésbé sima, több kátyú is megnehezíti a közlekedést.

Hévízi kifolyó/Berki sétaút – Hévíz

Amint a helyszínre értünk a közeli kemping előtt hagytuk a motorokat – a bicikliút miatt jobbnak láttuk, ha gyalog megyünk. A hosszú ösvény a gáthoz vezetett, s szerencsére nem voltunk egyedül sem. A víz egyenesen a Hévízi-tóból ömlik, amelybe belemenni ugyan tilos, de a környéken ki van alakítva egy kis pihenő, valamint egy madármegfigyelő ház is. Ritkán látni ennyire tiszta vizet, teli van hallal, ráadásul nagyon kellemes meleg. Egy kis piknikre kiválóan alkalmas terep!

A Récéskúti bazilika romjai – Zalavár

Hévízről Zalavárra ugrottunk át, egyenesen Sármelléken keresztül. Az útviszonyokkal nem voltunk megelégedve, de tapasztaltunk már rosszabbat is, 90-nél pedig nem tanácsos többel menni.

Rengeteg régi történetet mesélnek el a romok Fotó: A szerző

A helyet nem volt nehéz megközelíteni. Van parkoló is, így nyugodtan belevethettük magunkat a felfedezésébe. A Récéskúti bazilika romjai egyike Zala megye legkülönlegesebb helyeinek. A bazilikát feltehetőleg Szent Adorjánnak szentelték, sőt egész alakos szenteket is temettek itt el. Egykor a területen állt Pribina szláv fejedelem vára is, de az ásatások során több templomfalat is felfedeztek. Minden romról a kihelyezett információs táblák mesélnek. Az emlékparkot 2011-ben adták át, múzeum, vendéglátóegység valamint több érdekes szobor is megtalálható a közelben.

Egervári-kastély – Egervár

Zalaegerszegről motorral csupán 10-20 perc (közlekedéstől függően) eljutni a fenséges kastélyhoz. A 74-es főúton jöttünk, amely kiváló állapotban van. A környéken szintén gyakori a traffipax, így 90-nél gyorsabban ne hajtsunk!

Gyerekekkel is jó mulatság az Egervári kastély

Az Egervári-kastélyt bizonyára egy helyinek sem kell bővebben bemutatni. Bár az épület egyes részein dolgoznak a munkások, a környéken zavartalan a pihenés. A zöld környezetben kialakított park kiváló pihenőhely a megfáradt motorosoknak. A kis várkastély mintájára felhúzott játszótér nemcsak a szemnek, de a kicsiknek is nagy öröm – így érdemes az egész családdal jönni. Csak este sikerüljön, leimádkozni a lurkókat a mászókáról!