Az M7-es első szakaszai az 1960-as és 1970-es években épültek. 1966-ban elkészült a bal pálya Martonvásárig, majd 1971-re Zamárdiig – azaz ekkoriban még csak kétsávos volt az ország legrégibb autópályája. A jobb pálya, azaz a másik két sáv kiépítésére Törökbálinttól Aligáig csak 1972–75 között került sor.
Mint az 1972-es Filmhíradóból kiderül, „évek óta sok gondot okozott az M7-es út hétvégi zsúfoltsága. A forgalom biztonsága és biztosítása érdekében
júniustól szeptemberig vasárnaponként 14 és 23 óra között az M7-es út Zamárdi és Törökbálint közötti szakaszán a járművek csak Budapest felé haladhatnak.
Június 4-én pontban 11 órakor lezárták a bekötőutakat is, és a forgalmat Székesfehérvár felé a régi balatoni útra terelték. Az elágazásnál ügyeletet teljesítő rendőrök az eltévedt gépkocsivezetőket az M1-es útra tessékelték. Ettől kezdve egyetlen gépkocsi sem hajthatott fel az autópályára.”
Persze a közlekedési morállal már akkoriban is voltak gondok. Bár a bal sávot csak előzésre lehetett használni, „a szigorú ellenőrzés ellenére is bőven akadt olyan vezető, aki a bal sávot nem csak előzésre, hanem versenypályának is használta”.
Forrás: veol.hu