Ausztrália nemzetközi online magazinja, a Stuff, több cikkében is beszámol olyan esetekről, amelyben vízsugárhajtású hajó balesetében komolyan megsérültek az utasok, sőt akár halálos áldozat is volt.
2009-ben 8-an sérültek meg egy Queenstone melletti balesetben, egy ember meghalt, amikor egy víz alatti homokpadnak ütközött a hajó, és felborult. 21 utast kimentettek, de egy nő a hajó alá szorult, és életét vesztette.
Az esetnek sokáig volt visszhangja az ausztrál oldalakon, a Mountain Scene nevű queenstone-i portál egyik cikkében egy hyperjet (angolul jet boat) pilóta is elmondja dilemmáit, miszerint tájékoztatni kellene az utasokat a kockázatokról, mielőtt belevágnak egy ilyen kalandba. A cikk szerint a balesetek kivizsgálását végző bizottság (TAIC) már a balesetet megelőzően is javasolta, hogy a hajók oldalán legyen korlát, ami csökkentené a hajóból való kiesés esélyét.
2014-ben 5 turista került kórházba komoly sérülésekkel, amikor egy hyperjet hajó felborult a Sigatoka folyón.
2015-ben a Shotover folyón futott sziklára egy hajó, amely során hatan sérültek meg, köztük egy 12 éves kislányt szállítottak kórházba.
2019-ben is számos baleset történt, volt amelyik halálos áldozattal.
A The World News oldalán olvasható egy sziklának ütközött hajó balesete, amely miatt ketten kerültek kórházba.
A Newshub cikkében 3 olyan esetet említ, amely 2019 első negyedévében történt. Az egyikben kilenc ember sérült meg, és szorult kórházi ellátásra, a másik kettőben pedig egy-egy ember vesztette életét. A balesetek okai legtöbbször a hajó kormányzásával vannak kapcsolatban, az irányítás elvesztésével pedig homokpadnak, sziklának vagy partnak ütköznek.
2019-ben egy ausztrál versenyző is életét vesztette, az Otaga folyón rendezett versenyen, miután hajója kisodródott a partra, majd 20 méteren keresztül csúszott, és pörgött a szárazföldön – írta az Otaga Daily Times.
Nyitókép: Pixabay