– A legrövidebb e-bringatúra Csopakról indul, majd Alsóörs, Paloznak érintése után tér vissza a kiindulási pontra. Terveznek egy tihanyi körjáratot is, de akik a nagyobb erőfeszítést igénylő úttól sem riadnak vissza, azok ötven kilométert is tekerhetnek Dörgicséig és vissza – jelezte a Magyar Nemzetnek a park ökoturisztikai és környezetinevelési osztályának vezetője.
Kopek Annamáriától megtudtuk: a szakember vezette bringutakra saját felelősséggel csak 14 éven felüliek jelentkezhetnek, akik a túra egésze alatt nemcsak magukért, hanem a költséges kerékpár biztonságáért is felelnek. Tudni kell azt is, hogy egy közös túra alkalmából legfeljebb tízen pattanhatnak egyszerre nyeregbe – hívta fel a figyelmet az osztályvezető.
Mint mondta, végleges döntés még nem született a három különböző túraút áráról, de azt már tudni lehet, hogy az októbertől induló legrövidebb kirándulás tarifája nem haladja meg a hatezer forintot.
– Megállíthatatlan az elektromos rásegítésű kerékpárok elterjedése. Míg hat éve Németországban négyezer e-kerékpárt adtak el, tavaly már 1,4 milliót értékesítettek, és hasonló tendencia várható hazánkban is – emlékeztetett Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a nemzeti park kerékpárátadó ünnepségén Csopakon.
A térség országgyűlési képviselője, Kontrát Károly pedig úgy fogalmazott: a páratlanul szép helyszínekkel rendelkező észak-balatoni nemzeti park megérdemli, hogy ne csak a három nyári hónapban, hanem ősszel és tavasszal is látogassák a turisták.
– Van létjogosultsága az e-bringáknak a nagy rendszerben, és itt a Balaton-felvidéken is. Terjedésük valóban megállíthatatlan. Gondoljunk csak arra, hogy kerékpáros túrázást kedvelő idősebbek, gyengébb izomzatúak nehezen tudják leküzdeni rásegítési energia nélkül az előttük magasodó dombokat, hegyeket – fejtegette lapunknak a Kerékpáros Magyarország Szövetség alelnöke. Németh Zsolt egyúttal arra inti a kerékpátúra-szervezőket, hogy feltétlenül gondoskodjanak az elektromos kétkerekű biztonságos őrzéséről, mert jellemzően egy egyszerű eszközzel is könnyen le lehet csípni egy 300, 600 vagy 800 ezer forintos jármű lakatját.
– És arra is inteném a bukósisak használatát hanyagoló bicikliseket, hogy gondoljanak bele, milyen következményekkel járhat két, speciális fékrendszerű elektromos bicikli összeütközése – tette hozzá a kerékpáros szövetség alelnöke, utalva a biztonságos közlekedés mindenkori szempontjára.
Forrás: Magyarnemzet.hu