viharjelzés: Siófoknál 0
11°
-3°
É/ÉNY-i
11 km/h
2018.08.14. 09:33 Intim gondok futás közben
Megosztom
Sokszor beszélünk a futásról, de arról ritkábban, hogy futás közben is vannak intim ügyek, amelyeket kezelni kell. Itt tör fel, ott szorít, amott dörzsöl, no meg aztán hív a természet, „zaccosodik” a hónalj. Szóval, futni szép és jó, de nem olyan idilli, mint ahogy a közösségi oldalak mosolygós fotói mutatják. Hasznos észrevételek és persze tanácsok kezdő futóknak.

1. Vágd le a körmeidet, a cipőd pedig legyen nagy!

Gyakori probléma a futóknál a lábköröm kérdése. Futás közben ugyanis megdagad a lábad, és enyhén mozog a cipőben, vagyis ha túl hosszú a körmöd, viszont nem elég hosszú a cipőd, minden talajfogásnál rácsúszik a körmöd a cipő orrára. Sok futónak esett már le a körme, nekem sajnos egy ilyen esetben a körömképző lemezem sérült meg, ami azt jelenti, hogy amíg élek, beteg köröm nő már azon a lábujjamon.

Megoldás: verseny előtt két-három nappal vágd le a lábkörmeidet, és a lábadnál mindenképpen egy-két számmal nagyobb cipőben fuss!

 

2. Használj vazelint, nem bánod meg!

A test további érzékeny részei a hajlatok, illetve férfiaknál a mellbimbó. A leggyakoribb részek, amelyek kidörzsölődnek, a hónalj, illetve a lábtő és a belső comb környéke. Érdemes verseny előtt kitapasztalni, hogy milyen ruházatban dörzsölődnek ki ezek a testrészek.

Megoldás: verseny előtt vazelinnel kend be az érintett részeket, férfiaknak a mellbimbót ragtapasszal is érdemes leragasztaniuk!

3. Mellügyek: nem mellékesek

A melltartó kérdése is fontos, hiszen ha szorít, dörzsöl, az futás közben rendkívül kellemetlen. Akinek nagy melle van, az inkább leszorítaná, számára a tartás a fontos, akinek kicsi, az legtöbbször szivacsos topban gondolkodik.

Megoldás: még jóval a verseny előtt tapasztald ki, hogy miben jó futni, fontos, hogy ne szorítson, de tartson, a varrás ne legyen durva, az anyaga és a szivacsos kiképzése ne irritáljon!

 

4. Zokni: amilyen észrevétlen, olyan fontos

A zokniról beszélünk talán a legkevesebbet, pedig fontos kelléke a futásnak. És még nem is a kompressziós zoknikról vagy szárakról beszélek, az külön történet. Most csak a sima zokniról van szó. Télen jó a puha viselet, nyáron a vastag zokniba viszont beleizzad a lábad, és csúszkálni kezd a cipőben.

Megoldás: ügyelj rá, hogy lehetőleg varrás nélküli zoknit viselj, az évszaknak megfelelőt, nyáron pedig kerüld a sárgát, mert a darazsak imádják!

 

5. Ciki, ha kilóg és bevág?

Lányoknál a tanga okozhat kellemetlen perceket, hiszen bevág és dörzsöl, ha nem megfelelőt vettél fel, fiúknál a hálós futónadrág tartogathat meglepetéseket – van, hogy kicsusszan az, aminek nem kellene…

Megoldás: a sportolásra kifejlesztett alsóneműket ajánlom használni, fiúknál pedig az intim részek folyamatos ellenőrzése menthet meg a kínos percektől.

6. Haj – de idegesítő tud lenni!

A szép hosszú haj öltöztet, de ha futsz, igazi ellenséggé válhat. Belelóg a szemedbe, izzadsz tőle, mindig útban van, főleg akkor, ha nagy a hőség, és esetleg még a szél is fúj.

Megoldás: nekem bevált az indián hajráf plusz copf kombináció, így sem a frufrum, sem a nyakamba lógó haj nem zavar.

 

7. Köphetsz, csak ne ránk!

Sokan futás közben intézik el a köpés, orrfújás nem túl gusztusos tevékenységét, utóbbit gyakran csak egy nagy löket formájában, zsebkendő nélkül.

Megoldás: ajánlanám a zsebkendő használatát. Ha nincs hozzá erő, legalább nézzen körbe az, aki fut, vagy orrot ürít, hogy ne találjon telibe egy futótársat se!

8. Bélügyek, amikor nem belügyek

A bélügy magánügy akkor, ha nem futsz. A verseny alkalmával viszont közüggyé válik, hiszen a versenyen nagy a tömeg, és rendszerint közösségben futsz te is. A pisiügy simább, még egy nő is bármelyik bokorban elvégzi, „nagydolog” esetén van baj.

Megoldás: a verseny, futás előtt közvetlenül már ne egyél, frissítéskor is csak egy-egy falatot; új élelmiszert, frissítőt verseny közben ne próbálj ki, és mindig legyen nálad némi vécépapír, annyi, amennyi a futós övtáskában elfér!

 

9. Izzadni emberi dolog

Mindenki izzad, aki sportol, hatványozottan, aki melegben fut – de ez nem mentesít az alapvető higiénia alól senkit. Azért, mert tudod, hogy büdös leszel, nem kell elhanyagolnod ezt a kérdést – a deók használata azért enyhíti az izzadás kellemetlenségeit.

Megoldás: akár edzés, akár verseny előtt használd a szokásos deódat, hűvösebb időben viselj kifejezetten futásra kifejlesztett öltözéket, azokban kevésbé izzadsz majd!

Forrás: csupasport.hu

Hozzászólások

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva