Keszey Ágnes | 2019.08.24. 14:00
Két keréken - kölcsönzött kerékpárral
Szívesen fedeznénk fel a vidéket két keréken, de otthon hagytuk a biciklit? Sebaj, van megoldás! A Balaton környékén több helyen is kölcsönözhetünk kerékpárt. Mutatunk néhány lehetőséget.

Akár körbe is biciklizhetjük a Balatont, ha elég edzettek vagyunk! Ha valaki távolabbról érkezik a tóhoz, s nem szeretné, vagy nem tudja bicaját autóval ideszállítani, azoknak adunk ötleteket, feltérképezve néhány helyet, ahol kerékpárt kölcsönözhetünk! Ezek közül válogatva bemutatunk néhány lehetőséget.

Naplemente Fonyódon (Olvasói fotó: Csoszó Diána)

Olvasói fotó: Csoszó Diána

Így már csak azt kell kiválasztanunk, honnét indulunk útnak, melyik irányba tekerünk, s mekkora utat szeretnénk megtenni. Ha valaki szeretne elidőzni egy-egy településen, oldalunkon megtalálja a látnivalókat, kikapcsolódást nyújtó lehetőségeket, a rendezvényeket, s azt is, hol enyhíthet éhségén, csillapíthat szomján, s ha megpihenne, szállást is talál. Kezdjük hát a bringatúra tervezését!

A Csöpi Kerékpáros Központok egyike Balatonakarattyán található, s bár szezonálisan működik, de előzetes bejelentkezéssel az év minden időszakában lehet bringát bérelni. Cross, trekking, mountainbike, gyerekkerékpárok, tandembiciklik közül lehet választani. Akár egy órára is lehetőség van kölcsönözni, ennek ára gyermekek számára 250 forint, felnőtteknek 500 forint, a tandem pedig 750 forint. Egy napra a gyerekeknek a ’20-as, ’24-es kerékméretű kerékpárokra kölcsönzése 1200, felnőtteknek 2400, a tandem 3600 forint. Aki hosszabb időre szeretné igénybe venni, kölcsönözheti egy hétre: a gyermeknek ötezer, felnőttnek tízezer, a párban tekerőknek pedig tizenötezer forintért.

Fotó: Csöpi Kerékpáros Centrum

Balatonkenesén a Bikesystem világítással, csengővel, kulacstartóval, csomagtartóval, sárvédővel felszerelt CAPRINE TOUR férfi és női trekking kerékpárokat és gyermekkerékpárokat is kínál, melyekhez lakatot is biztosítanak kérésre, valamint a készlet erejéig tudnak adni gyerek bukósisakot és bicajra felszerelhető gyerekülést. Itt a minimális kölcsönzési idő 24 óra. Egy napra 2300, kettőre naponta 2000 forint, ennél hosszabb időszakra naponta 1700 forint a kölcsönzés díja. A bérléshez 10 ezer forint letét szükséges, melyet a kerékpár visszaadását követően visszakapunk. Szeptember elsejéig minden nap, utána június elejéig a hétvégéken tart nyitva az üzlet.

Fotó: Bikesystem

Ha Alsóörs, akkor Bringaörs …S bár e hely szeptember elsejéig van nyitva, de csoportok számára – előzetes bejelentkezéssel- egész évben rendelkezésre állnak, akár ötven főnek is tudnak felnőtt MTB és trekking bringákat kínálni. Egy órára 400 forint, egy napra 2200 forint, egy hétre pedig 10 ezer forint a díj. Lehetőség van e-bike-t is kölcsönözni, egy óra tarifája ezer forint, a napidíj pedig hatezer forint. Családoknak és minimum 10 fős csoportoknak 10 százalék, húsz főnél nagyobb társaságoknak pedig 20 százalék kedvezményt biztosítanak.

Fotó: Bringaörs

Balatonfüreden, a Tempo Kerékpárüzlet, Szerviz- és Kölcsönző jóvoltából főszezonban a Széchenyi sétányon, közvetlenül a bringaút mellett található Eco Bike Rent&Shopból, szezonon kívül az üzletből vehetünk magunkhoz bicajt. Legfeljebb négy órára elektromos kerékpárt 4900 forintért, egy napra 6900 forintért, treckinget maximum négy óra időtartamra 1900 forintért, egész napra 2900 forintért bérelhetünk. Kauciót kérnek, több napra pedig kedvezményes lehetőséget kínálnak. A legkisebbekre is gondolva biztonsági gyermeküléssel is van szerelve néhány bicikli.

Fotó: Balatonfüred weboldala

Badacsonyi borozás bringával? Ha kellően edzettek, vagy/és elszántak vagyunk, a hegy levét kínáló vendéglátóhelyeket akár két keréken is körbejárhatjuk, persze, ez esetben csak módjával kóstoljunk! Barangolni bor nélkül is érdemes, ehhez kerékpárt a Tourinform iroda mögötti Best Bike-nál tudunk bérelni. Két órás időtartamtól kezdve a 24 órás lehetőségtől több lehetőséget kínálnak: 1200 és 3000 forint közötti díjért. Szeptembertől zárva tart, de előzetes telefonos egyeztetés alapján nem maradunk drótszamár nélkül.

Olvasói fotó: Kovács Tibor

Szigliget várának meglátogatását mindenképpen ajánljuk, már csak a kilátás miatt is, de azt, hogy odáig tekerjünk biciklivel, nem tanácsolnánk. A falu alacsonyabban fekvő részeit azonban érdemes gurulva felfedezni, csakúgy, mint a környéket. E településen a Brin garázst keressük. Egy órára 800 forint, egy napra 2500 forint a díj, ha ennél hosszabb időre kölcsönzünk, akkor csökken a napidíj. Ha ez e-bike-ot szeretnénk kipróbálni, akkor egy órára 2500 forintot, egy napra 6000 forintot kell fizetni, a tandemért pedig hatvan percnyi használatért 1500 forintot, egy napra 4000 forintot.

Szigliget, vár

Fotó: Mihály Szilvia

A Nyugat-Balatoni régió településein: Balatongyörökön, Vonyarcvashegyen, Gyenesdiáson és Keszthelyen egységes feltételekkel kölcsönözhetünk kerékpárt a Tourinform-irodákban, s mindegy, e négy közül melyik településen béreltük, bármelyik említett irodában leadhatjuk.

A balatongyöröki irodát itt, a vonyarcvashegyit itt találod, a gyenesdiási elérhetőségéért ide kattints, s végül, de nem utolsó sorban, íme, a keszthelyi elérhetősége.

A kerékpárpark ezekben trekking és city bike biciklikből áll, női, férfi és gyermek vázzal. A kölcsönzés díja 3 óra időtartamra 1500 forint, 1 napra 2200 forint, s a West-Balaton kártya birtokában kedvezményt is kaphatnak a kerékpárt bérlők.

Balatongyörök, Szépkilátó

Fotó: Mihály Szilvia

Mielőtt folytatnánk Balaton körüli utunkat, tegyünk egy kis kitérőt, pihenjünk meg a zalai gyógyfürdőkben.

Hévízen egészen különleges lehetőséggel várják a vendégeket, ez a HEBI. teljes nevén a Hévízbike. A hévízi kerékpárkár-kölcsönző rendszer úgy működik, hogy a Tourinform irodában ezer forint ellenében kiváltunk egy egy évig érvényes plasztikkártyát, melyet felruháznak személyes adatainkkal. Ezzel aztán a város több pontján megtalálható dokkolóból kiszabadítunk egy gps követővel felszerelt bringát és már útnak is indulhatunk. Arra figyeljünk, hogy ezekkel az ingyenesen kölcsönözhető biciklikkel ne hagyjuk el a város területét. A dokkolók négy helyen is megtalálhatóak: az Egregyi úton, az Ady Endre utcában a Festetics- fürdőház bejárata mellett, a Nagyparkolónál és Kossuth Lajos utca elején – a Városháza mellett.

A HEBI kerékpárja Hévízen/Fotó: Keszey Ágnes

Mindegy, honnan kölcsönöztük a biciklit, azt akármelyik dokkolóba visszatehetjük városbéli bringázásunk végeztével.

Ha szeretnénk távolabbra is menni, ugyancsak a Tourinform irodában kölcsönözhetünk olyan biciklit, mellyel kikerekezhetünk a városból. A város honlapján található információk szerint ennek díja minimum 2 óra időtartamra 1.200 Ft/fő, 24 órára 2.500 Ft/fő. Ha valaki minimum egy hétre szeretne kölcsönözni, vagy van Hévíz-kártyája, kedvezményt is kap.

Ha Zalakarost és környékét barangolnánk be, keressük fel a Tourinform iroda szomszédságában működő Kerékpáros Centrumot. A város környékén számos kerékpárút található, ezek bejárásához felnőtt férfi és női, valamint gyermek biciklit is bérelhetünk, s elektromos roller és nordic walking bot kölcsönzésére is van lehetőség.

Fotó: hellozalakaros.hu

A város honlapján található információk szerint két órára 1300 forint, egy napra 2700 forint a bérleti díj. E-bike egy órára 1500 forintért, egy napra 4500 forintért bérelhető. Tandemmel két óra hosszat egy fő 1500 forint, egy napig 3500 forint megfizetésével mehet. Kölcsönözhetünk gyermek utánfutót és bukósisakot is. S ha már Zalakaroson járunk, ne hagyjuk ki a bike food, azaz az év kerékpáros étele megkóstolását!

Fotó: zalakaros.hu

Ha regenerálódtunk a melegvizes fürdőkben, folytassuk utunkat a Balaton körül!

Olvasói fotó: Szamosvári Flóra

Fonyódon vízijárgányokat, sőt télen korcsolyát is kipróbálhatunk a Konkoly kajak-, kenu-, kerékpárkölcsönző és kerékpárszervizben. 24 órás időtartamra 2500 forint a bringa kölcsönzési díja. Egész évben nyitva tartanak, de szeptembertől szerda és vasárnap szünnap: ekkor nem adnak ki kerékpárt, ám a kikölcsönzött bringát e napokon is vissza lehet vinni.

Fotó: Krausz Andrea

A pihenés és a nyugalom szigete Balatonöszöd és Balatonszárszó határán a Two two wheelers oasis – Kétkerekűek oázisa. Várnak mindenkit, aki éhségét csillapítaná, szomját oltaná, egy korsó sörre vagy egy csendes pihenőre vágyik; akár két keréken, akár négy keréken, akár gyalog, akár lóháton is érkezik. Aki itt pattanna bringára, bérelhet: több típusú és felszereltségű női és férfi kerékpár áll rendelkezésre, amellyel a tulajdonos szavai szerint felfedezhetjük a csodálatos somogyi vidéket vagy tekerhetünk egyet az ezerarcú Balaton partján. Augusztusban még minden nap, majd szeptemberben pénteken, szombaton és vasárnap lehet kölcsönözni, s aztán áprilisban nyitnak újra. 24 órára 3000 forint a kölcsönzés, a harmadik naptól naponta 2500 forint, az ötödik naptól kezdve pedig naponta 2000 forint.

Fotó: Kétkerekűek Oázisa

Bor és bringa- érdekesnek hangzó párosítás – e nevet viseli a Balatonföldváron található bringakölcsönző,fröccsterasz és információs pont. A honlapjukon írtak szerint 25 darab Neuzer Trecking biciklivel várják a sportolni vágyókat, emellett vannak gyermek biciklik és – hordozók is, hogy az egész család együtt tudjon tekerni. Egy órára 800 forint, 3 órára 2000 forint, egy napra 3500 forint, kettőre 6500, három napra pedig 9500 forint a kölcsönzési díj.

Fotó: Bor és bringa

Zamárdiban, a Bandi 2000. Bt-nél mindegy, hogy női biciklit, mountainbike-ot vagy olyan biciklit keresünk, amelyen gyerekülés illetve kosár van, megtalálja a megfelelőt. A legkisebbnek pedig gyermekbiciklit kínálnak. Schwinn Csepel Landrider kerékpárok közül választhatunk, s kérésre oldaltáskát, zárat, láthatósági mellényt biztosítanak. Mivel irodájuk több tevékenységgel is foglalkozik, gyakorlatilag egész évben lehet kölcsönözni- de az ősztől tavaszig tartó időszakban azért érdeklődjünk erről előzetesen. Öt órányi időtartamra 1800 forint, egy napra (reggel 8-tól este 8-ig) 2500 forint a térítési díj, gyermekülés pedig 500 forintért bérelhető.

Kilátás Zamárdiból (Olvasói fotó: Baumgartner Zoltán)

Olvasói fotó: Baumgartner Zoltán

Siófokon, a Petőfi sétányon található kölcsönzőből gyerekek számára napi 2000, felnőtteknek napi 2500 forintért bérelhetünk bringát. A hűvösebb idő beköszöntével bezár a kölcsönző, de telefonos egyeztetés alapján a tavaszi újranyitásig is van lehetőség bringát bérelni.

Fotó: Kerékpárkölcsönző Siófok

Megpihennél útközben? Itt mutatunk néhány jó helyet, s a bringás strandokat is megtalálod!

Sajkod (Olvasói fotó: Tóth Gergő)

Olvasói fotó: Tóth Gergő

Pattanj hát biciklire, s kerekezd körbe a Balatont – a nyár végi, őszi időszak éppen ideális erre!

Ha még több kerékpáros lehetőségre vagy kíváncsi, vagy böngésznéd a balatoni bringás híreket, itt összegyűjtöttük mindazt, amit a kerékpározásról írtunk.

Ha kitaláltad, hol kölcsönöznél bicajt, javasoljuk, hogy előtte telefonon érdeklődj a részletekről, s hogy van-e készleten kétkerekű! Végezetül pedig egy korábbi írásunkban itt olvashatsz további jó tanácsokat a bringabérléshez!