Mihály Szilvia | 2019.05.25. 08:00
Kis illemkódex a balatoni nyaralás idejére
Akár kempingben, akár luxushotelben van a szállásunk a Balatonnál, néhány írott és íratlan szabályt be kell tartanunk ahhoz, hogy nyaralásunk felhőtlen és zökkenőmentes legyen. A jó hangulatú pihenés érdekében tiszteljük a szállásadót és a többi vendéget, ne forduljunk ki önmagunkból.

Sokan indulnak el úgy nyaralni, hogy abban az időszakban mindent lehet, és bár lazábbak a szabályok mint a munkahelyünkön, az alapvető viselkedési normákat tartsuk be.
A kérem, köszönöm szavak használata és a kedves mosoly sokkal több kiskaput kinyit, mintha bosszúsan, káromkodva közelítünk meg egy adott problémát.
Alapvetően a nyaralás a gondtalan pihenésről és a jókedvű bulizásról szól, de bennünket is biztosan zavarna, ha a szomszéd apartmanházból egész nap olyan zene bömbölne, amit mi nem szeretünk.

A szállásadók tapasztalata szerint az online szállásfoglaló rendszereken keresztül érkező vendégekkel kevesebb a probléma a Balatonnál, mint annak idején a „zimmer feris” időszakban volt. A személyes adatok, bankkártyák számát elmentik a foglaláskor, így tévét, hűtőszekrényt már nem visznek magukkal haza a nyaralók, de volt már olyan, hogy egy féktelen bulizás közben a vendégek az emeleti szobából az udvarra dobták a tévét.
Törölközőt, köntöst, poharakat, hamutálat ma is elrejtenek a bőröndjükben a vendégek, előfordul, hogy egy-egy család vagy baráti társaság a nemkívánatos személyek listájára kerül a szálláshelyen.
A hotelekbe érkező vendégek, akik gyakran a tízszeresét is kifizetik az éjszakának, mint a kempingben sátrazók, ugyanúgy okozhatnak kellemetlen perceket a vendéglátóknak, mint a kisebb büdzsével nyaralók.

Fotó: pixabay

Van, aki a szálloda minibárjának üvegeit tölti fel vízzel távozás előtt, hogy ne kelljen azt kifizetnie, előfordul, hogy egy túra után sáros lábbal, bakancsban fekszik valaki a frissen vetett ágyra, de olyan vendégről is hallottunk, aki a svédasztalos vacsorán egy tálba szedte a pörköltet és a somlói galuskát, attól félve, hogy mire a desszertet enné, már nem lesz abból.

A LikeBalaton tippjei, ha nem akarunk a nemkívánt vendégek listájára kerülni!

1. Ne zajongj!
Akár hotelben, akár kempingben vagy magánszálláson pihenünk, nem hangoskodhatunk. Ha őrületes bulira vágyunk, ne a szálláshelyen szervezzük azt meg, hanem menjünk el a parti diszkókba, fesztiválokra!
Itt vannak a legjobb nyári programok!

2. Ne szemetelj!
Sokkal egyszerűbb az árokba hajítani a sörös vagy üdítős doboz, mint megkeresni a hulladékgyűjtőt, de ne szemetelj, keress egy kukát! Ha a szálláshely szelektíven gyűjti a szemetet, tartsuk be, melyik szemetesbe mit dobhatunk!

3. Ne pancsold el a meleg vizet!
Ha kempingben, hostelben szállunk meg és közös zuhanyzót használunk, ne fürödjük el az összes meleg vizet!
Mutatjuk a legjobb meleg vizű fürdőket, ahol egész nap ücsöröghetsz a meleg vízben!

4. Hagyj rendet magad után!

Fotó: pixabay

Akár kempingben, akár hotelben szállunk meg, a wc-t, zuhanyzót olyan állapotban hagyjuk, ahogy mi is szeretnénk azt látni. Tiszteljük meg a takarítószemélyzetet és a többi vendéget is azzal, hogy betartjuk az alapvető tisztasági szabályokat!

5. Csak a kijelölt helyen dohányozz!
Ha egy szálláshely nemdohányzóként hirdeti magát, ne gyújts rá titokban a mosdóban vagy az erkélyen! A strandon, kempingben, kertben ne dobd el a fűben vagy a homokban a cigicsikket, te sem szeretnél másnap arra feküdni! Szerezz be egy hordozható hamutálat!

6. Figyelj a tűzgyújtási tilalomra!
Csak a kijelölt tűzrakó helyen gyújts tábortüzet a kempingben vagy az apartmanház udvarán! Ne füstöld ki a szúnyogokkal együtt a többi vendéget, ha grillezel vagy szalonnát sütsz.

7. Ne ess szerelembe nyilvános helyen!

Fotó: pixabay

Sem a szállodai medence és jakuzzi, sem a kemping medencéje vagy parkja nem a nyilvános együttlét színhelye. Ha azonnal őrült szerelembe esnél, gondolj a megfelelő védekezésre is.
Ha elfelejtettétek, itt találjátok a sürgősségi ambulanciák elérhetőségeit!

8. A park és a kemping fái nem nyilvános wc-k!
Minden diszkónak, kempingnek, strandnak, fesztiválnak vannak nyilvános WC-i, ezek gyakran mobil illemhelyek, várjuk ki a sort, és ne a közeli fás-bokros részen végezzük el a dolgunkat.

9. Öltözz alkalomhoz illően!

Élmény a jó medence

Ha hotelben pihensz, az étterembe mindig vegyél fel megfelelő öltözetet, ne bikiniben menj vacsorázni. Kivéve, ha a medencében is van kiszolgálás. Bár a nyár a lazaság ideje, a strandon se vetkőzz ki önmagadból, kerüld a felesleges magamutogatást, pöffeszkedést és ne bámulj másokat!

Ezek a kedvenc balatoni strandjaink!

10. Tartsd be a közlekedési szabályokat!
Ne parkolj tilos helyen, ne menj be szemből az egyirányú utcába akkor sem, ha épp nem látsz rendőrt.

11. A svédasztalos reggelit ne vidd el magaddal piknikezni!

Fotó: pixabay

Csak annyi ételt tegyünk a tányérunkra, amennyit megeszünk, és ne csomagoljunk magunknak többnapi elemózsiát a reggeliző asztalról. Ha túrázni vagy strandolni megyünk, vásároljunk be és készítsünk útravalót, vagy fedezzük fel a környékbeli bisztrók, büfék kínálatát!
Itt vannak a legjobb kirándulóhelyek!