Thurzó Katalin / Magyar Nemzet | 2020.04.18. 14:00
Már látszik, hogy nyárra magához tér a belföldi turizmus
Biztos, hogy ennek vége lesz, el fogja az esőt fújni a szél és visszajön az az időszak, amit annyira szerettünk, ami a magyar turizmus aranykora volt – fogalmazott a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezetője legújabb nyilatkozatában.

Guller Zoltán a Magyar Nemzetnek elmondta, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján már vannak foglalások a nyári időszakra belföldön.

– Az ügynökség által kezelt Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban azt látjuk, hogy április közepéig a hazai szállodákba már több mint 11 ezer foglalás érkezett külföldről a három nyári hónapra, ebben az elmúlt egy hónapban 26 százalékos volt a növekedés. Belföldön 19 ezer foglalás történt már, három hét alatt 26 százalékkal többen jelentkeztek be a szálláshelyekre, a dinamikus bővülés bizakodásra ad okot és látni engedi a jövőt – ismertette. Mint mondta, felmérések azt mutatják, hogy az emberek utazni akarnak, itthon és Nyugat-Európában is.

Újabb fejlesztésekről is hírt adott. A vezérigazgató vázolta, hogy a balatoni strandok esetén öt önkormányzat hat csúszda építésére, felújítására adott be pályázatot, mindannyian elnyerték a támogatást. Ennek eredményeként Keszthely, Balatonfűzfő, Alsóörs, Balatonakali és Balatonfenyves fürdőhelyein a szezonra, illetve az év végéig újulnak meg és létesül 3-3 csúszda.

– Őszintén hiszek abban, hogy a Jóisten egy nagy rendező, és meg fogja oldani ezt a vírusügyet, minden újra szép lesz, jó lesz az ágazatban – fogalmazott Guller Zoltán. Beszélt arról is, hogy az ügynökség Visszajövök címmel készített kampányfilmet, amelyhez az azonos című dalt a Bagossy Brothers írta. – Nehezen dolgozzuk fel az üres Hősök terét, a kiürült turistahelyek látványát, de van remény, nem lesz mindig így. Fontos, hogy eljusson az ágazatban dolgozókhoz, hogy újra lesz munkánk, illetve mindenkihez, hogy lesz még élményünk és lehetőségünk együtt lenni a barátainkkal.

Ki fog sütni a nap – szögezte le, felidézve, hogy néhány éve Kajla, a magyar vizsla kutya a gyerekeknek szóló kampányban gyűjtőakciót hirdetett a belföldi látnivalók felkeresésével, ez nagyon sikeres volt. Több tízezer iskolás és családja utazott el a legkülönfélébb helyekre, hogy gyűjtse a pecsétet Kajlával.

– Most nehéz személyesen elérni egymást, de addig is új játékokat fejlesztettünk ki, amellyel a gyerekek a számítógépen keresztül tudnak tovább ismerkedni Magyarország csodáival. Érdemes keresni Kajlát az interneten, vele felkészülhetnek a legfiatalabbak, hová vigyék el a családot a nyáron – mondta a vezérigazgató.

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva