Guller Zoltán a Magyar Nemzetnek elmondta, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján már vannak foglalások a nyári időszakra belföldön.
– Az ügynökség által kezelt Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban azt látjuk, hogy április közepéig a hazai szállodákba már több mint 11 ezer foglalás érkezett külföldről a három nyári hónapra, ebben az elmúlt egy hónapban 26 százalékos volt a növekedés. Belföldön 19 ezer foglalás történt már, három hét alatt 26 százalékkal többen jelentkeztek be a szálláshelyekre, a dinamikus bővülés bizakodásra ad okot és látni engedi a jövőt – ismertette. Mint mondta, felmérések azt mutatják, hogy az emberek utazni akarnak, itthon és Nyugat-Európában is.
– Őszintén hiszek abban, hogy a Jóisten egy nagy rendező, és meg fogja oldani ezt a vírusügyet, minden újra szép lesz, jó lesz az ágazatban – fogalmazott Guller Zoltán. Beszélt arról is, hogy az ügynökség Visszajövök címmel készített kampányfilmet, amelyhez az azonos című dalt a Bagossy Brothers írta. – Nehezen dolgozzuk fel az üres Hősök terét, a kiürült turistahelyek látványát, de van remény, nem lesz mindig így. Fontos, hogy eljusson az ágazatban dolgozókhoz, hogy újra lesz munkánk, illetve mindenkihez, hogy lesz még élményünk és lehetőségünk együtt lenni a barátainkkal.
Ki fog sütni a nap – szögezte le, felidézve, hogy néhány éve Kajla, a magyar vizsla kutya a gyerekeknek szóló kampányban gyűjtőakciót hirdetett a belföldi látnivalók felkeresésével, ez nagyon sikeres volt. Több tízezer iskolás és családja utazott el a legkülönfélébb helyekre, hogy gyűjtse a pecsétet Kajlával.
– Most nehéz személyesen elérni egymást, de addig is új játékokat fejlesztettünk ki, amellyel a gyerekek a számítógépen keresztül tudnak tovább ismerkedni Magyarország csodáival. Érdemes keresni Kajlát az interneten, vele felkészülhetnek a legfiatalabbak, hová vigyék el a családot a nyáron – mondta a vezérigazgató.