A kormány támogatásának köszönhetően új korszak kezdődött a múlt év augusztusában a balatoni hajózásban, ennek részeként az állam 6,6 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre a 21 tóparti önkormányzat tulajdonát képező, négymilliárd forint törzstőkéjű részvénytársaságban.
A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) tervei szerint 2030-ra teljesen megújul a helyi személyszállító- és komphajóflotta, így a szakemberek úgy látják, a már igencsak elöregedett, korszerűtlen vízi járműveken értelmetlen volna költséges felújítást végezni. Mindazonáltal élénk munka folyik a téli hónapokban is a hajózási cég siófoki sólyaterében.
– Nagyjavítást végeznek az 1968-ban vízre bocsátott Széchenyi komp hajtásláncán, megtörténik a hatalmas hajó motorjainak cseréje, és korrózióvédelmi beavatkozásokra is szükség lesz. Emellett folytatódik a Kisfaludy komp felújításának második üteme, és parti szemlére készítik fel a Fonyód és a Csobánc motorost – tudta meg a Magyar Nemzet Kollár Józseftől.
A Bahart vezérigazgatója arra kérdésre, hogy megmarad-e a társaság egyik büszkesége és a hajókirándulást választók kedvence, a Csongor, a Tünde, a Csobánc, a Helka és a Kelén nevével fémjelzett, százéves nosztalgiaflotta, jelezte: ezek külön kategóriát képeznek a flottán belül, és várhatóan a jövőben is megőrzik a jelenlegi szerepüket.
– Ebben az évben is az utasigényeket messzemenően kiszolgáló, színvonalas, ügyfélbarát, az utazóközönség elégedettségét minden tekintetben kiváltó, biztonságos szolgáltatás lesz a legfontosabb feladatunk – jelentette ki a hajózási társaság vezetője.
Azt ugyanakkor nem hallgatta el, hogy több betöltetlen állás is aggasztja a cég vezetőit. Ahogy fogalmazott, „nyitott pozíciókra” várják a fedélzeten dolgozó és gépüzemeltető matrózok, kikötőőrök, művezetők és ügyfélszolgálati ügyintézők jelentkezését. Kollár József abban is bízik, hogy a munkaerőhiány miatti problémákat enyhíti majd a Siófoki Szakképzési Centrummal közös, emelt szintű képzettséget nyújtó hajózásitechnikus-képzés, amely érettségit is ad a fiataloknak. A képzés egyre népszerűbb, mivel a Siófokon végzett technikusoknak a belvízi hajózásnál jelentkező valamennyi feladatnak meg kell felelniük, legyen az önállóan végzett fedélzetmesteri vagy hajógépházi munka.