SZE/ dietaesfitnesz.hu | 2021.01.01. 10:00
Miért hasznos télen is a szabadtéri sport?
Mostanában a szabadban végzett sportolás gondolatára is fázósan összehúzod magad? Ha megismered a téli sportolás egészségügyi előnyeit, akkor talán lelkesebben, motiváltabban állsz majd neki a kinti edzéseknek.

Lássuk a téli szabadtéri sportolás előnyeit!

Erősíti az immunrendszert

A hideg, tiszta levegőn végzett bármilyen testmozgás, legyen szó tornáról, kocogásról, síelésről vagy akár csak egy kiadós sétálásról, erősíti az immunrendszert.

Segít megelőzni az állóképességet

A téli szezonban könnyű ellustulni, és így tavasszal a nulláról kell kezdeni az edzéseket. A téli edzéseket meghálálja a test, hiszen nem szokik el a folyamatos munkától, így javul az állóképesség, és még kitartóbb leszel.

Felgyorsítja az anyagcserét

A beltéri edzésekhez képest a kinti hidegben végzett sporttevékenységek során több kalóriát égetsz el ugyanannyi mozgással. Hiszen a test keményebben dolgozik, hogy megtartsa a megfelelő hőmérsékletét, hogy energiát nyerjen. Az azonban egyénfüggő, ki mennyivel több energiát használ fel. Egyes kutatások szerint akár 45%-al is meg tud nőni az elégetett kalóriák mennyisége, és az anyagcsere is felgyorsul.

Tavaly ilyen volt a Tihany Trail téli terepfutás:

Jó hatással van a szív- és érrendszerre

A szabadban végzett edzések 27 százalékkal csökkentik a kardiovaszkuláris betegségek kialakulásának kockázatát. A hideg erőteljesebb munkára készteti a szívet, emelkedik a pulzusszám, friss oxigénnel teli vért keringetve az egész testben.

Fotó: Krausz Andrea

Kell a fény!

Télen kevesebb természetes fényhez jutsz, mint a tavaszi, nyári időszakban, ezért még fontosabb a szabadban töltött idő. Ha kint végzel testmozgást, a szervezet a bőrön keresztül feltankol napfényből, ami pozitívan befolyásolja a D-vitamin-szintet, és jótékonyan hat a hormonháztartásra.

Elűzi a rossz hangulatot

Sokan hajlamosak lehangoltabbá, feszültebbé válni a téli hónapokban. A sport ennek elkerülésére is jó módszer! A testmozgás hatására – legyen akár hideg, akár meleg – fokozódik a „boldogsághormonok” termelődésre, így boldogabbnak, kiegyensúlyozottabbnak érezheted magad sportolás közben – és persze utána is!

Fotó: Freepik

Öltözz rétegesen!

A hideg ellen vesd be a rétegest öltözködést: a tiszta pamutot kerüld (ez vonatkozik a zoknira is!), válaszd a technikai anyagból készült sportruházati termékeket. Ha különösen fázós vagy, a téli sportruháid alá pluszban még húzhatsz úgynevezett aláöltözetet, amely szintén technikai anyagból készül. Ne feledkezz el a sapkáról, a kesztyűről és a (cső)sálról sem – foglalta össze a legfontosabbakat a dietaesfitnesz.hu.

 

 

Nyitókép: Shutterstock

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva