−Azt gondolom, hogy az összes Ibiza-típusú fejlesztés, akár az ilyen elektromos meghajtású sporteszközökkel, akár az építészeti megoldásokkal a Balatonnál egy veszélyes zsákutca. Siófok példájából már kiderült, hogy ez az Ibiza- koncepció rossz a Balatonnál. Mindaz, ami ezt erősíti, így az elektromos jetski is, az borítékolhatóan nem jó a Balatonnak, és nem is működik. Egyrészt azért, mert aki Ibiza-érzést akar, az a tengerparton, ezeknél sokkal dinamikusabb és menőbb jetskin tud száguldozni. Ez a sport a tengerre való, nem a Balatonra ‒ mondta Kardos Gábor a Balatoni kör szóvivője.
Kardos Gábor a Sorbonne-on tanult, Párizsból költözött Badacsonyba, ahol előbb helyi szinten indított el egy borász összefogást Badacsonyi Kör néven, majd úgy gondolta, hogy régiós szinten lehet igazán sikeres az együttműködés, ezért szervezte meg borászokon kívül vendéglátósok bevonásával a Balatoni Kört, melynek két évig elnöke volt, majd szóvivőként folytatta. Nemcsak a vendéglátás, a térségfejlesztés, az urbanisztika és a turizmus fejlesztése is érdekli. Szerinte például jelenleg a Balaton a legélhetőbb összefüggő településfüzér az országban.
Ibiza a spanyolországi Baleár-szigetek egyik leglátványosabb és a szórakozni vágyók fiatalok között a legnépszerűbb szigete. Aprócska mérete ellenére rengeteg látnivaló, program és elképesztő éjszakai élet várja a turistákat.
‒ Nem csak a fürdőzők, vitorlázók számára lehet problémás, ha egy lényegesen gyorsabb járatú eszköz halad a tavon, de a Balaton arculatát is rombolja egy ilyen lehetőség. Az nem megoldás, ha egy elzárt jetski rezervátumot létesítünk, mert ez a sport nem arra lett kitalálva, hogy lezárt helyen használják ‒ mondta Kardos Gábor. ‒ Ebben a környezetben ez a sport nem találja meg a célközönségét, és a Balaton ezzel a lehetőséggel elveszítené jelenlegi versenyelőnyét is a beépített tengerpartokkal szemben.Ez az előnyünk a természeti érintetlenség, a természetibb környezet. Ennek napról napra nő az értéke, a mi vendégeink beton-környezetből, nagyvárosokból jönnek a Balaton partjára pihenni, feltöltődni. Azért jönnek ide, hogy valami mást éljenek meg, mint a hétköznapi környezetük. Ehhez kellenek az igényes szolgáltatások, de ebbe a körbe nem illenek bele a tavon rohangáló jetskik.
‒ Már most az elviselhetőség határán van az a néhány gyorsjáratú eszköz, ami a Balatonon közlekedik. Azt természetesen mindenki érti, hogy a biztonsági célokat, mentést szolgáló motoros vízi járműveknek gyorsaknak kell lenni, ők emberéletet mentenek, nem kérdés, hogy az ő sebességüket ezekben a szituációkban nem kell szabályozni. De teljes tévút a jetski, hiszen tönkreteszi a természetes környezetünket. A Balaton sekély vizű tó, nagyon sérülékeny az élővilága. Tulajdonképpen már a vitorlázás is megterheli az ökológia rendszerét. Mindenre, ami egy vitorlásnál gyorsabban megy, környezeti alapon alapjáratban nemet kell mondanunk. Környezetvédőként azt is ki kell emelnem, hogy az akkumulátor nem egy környezetkímélő eszköz, hiszen a gyártásuk súlyosan környezetkárosító. Nem helyben, a felhasználás során keletkezik a környezeti probléma, de a földünk ökológiai rendszerét károsítja az előállításuk. Az elektromos meghajtású járművek a gyártók számára jelentenek csak hasznot, a környezetnek nem.