Sebestyén István, a magyar rekordok regisztrátora arról beszélt a Zalai Hírlapnak, több mint kétszáz, 1989 előtti járgány érkezett Hévízre szombaton, amelyből 99 felelt meg a kísérlet szigorú feltételeinek. Hozzátette, európai ritkaságok is felsorakoztak a mezőnyben, amelyek ráadásul saját lábon érkeztek a Deák térre.
A szakember azt mondta, reméli, a szervezőket mindez arra sarkallja, hogy jövőre megdöntsék saját csúcsúkat, és túlszárnyalják a száz eredeti, muzeális értékű járművet.
Tóth Zoltán, a hévízi veterán autó- és motortalálkozó főszervezője felelevenítette, három éve akart egy „bulit saját magának”, ám ez a belvárosi járműfesztivál alaposan kinőtte magát, tavaly már nyilvános esküvővel is gazdagodott a program.
Itt elolvashatsz mindent arról, hogy készültek a szervezők a rendezvényre!
Kiderült, ezúttal több mint 250 jármű regisztrált előzetesen, s további mintegy 150 jelentkezőt, a helyhiány miatt, eleve vissza kellett utasítaniuk. A veterános társadalom fegyelmezettségére és felelősségtudatára pedig jellemző, hogy az egyik tulajdonosnak pozitív lett a Covid-tesztje, s igaz, később született egy negatív is, de úgy döntött, nem kockáztat – és otthon maradt. A szervezők egyébként a becsekkolásnál hőmérsékletet ellenőriztek, s kiosztottak 350 maszkot is.
– Fanatikus veterános vagyok – árulta el Tóth Zoltán –, ezért született meg ennek a találkozónak az ötlete. Egyébként Mercedesekkel foglalkozom, volt már 8-10 a birtokomban, ezek közül mára egy maradt.
Hévízre most az ország minden pontjáról érkeztek autók és motorok, Hajdúdorogtól Szegeden át a fővárosig. A résztvevők pedig regisztrációs díj gyanánt iskolakezdéshez szükséges felszereléseket küldtek vagy hoztak, amelyekkel megtelt egy busz. Az adományt hétfőn viszik el a zalaszentgróti Koncz Dezső Gyermekotthonba.
A találkozón az érdeklődők számos különlegességgel találkozhattak, az egyik sztár egy majd’ 40 évvel ezelőtti, kék-fehérre festett, villogós rendőrségi Volga volt, amelyre tulajdonosa, a székesfehérvári Csizmadia Károly nyolc éve „csapott le”.
– Eredendően csak azt a szarvast szerettem volna megvenni ott az orrán – mutatta lapunknak –, de akkori gazdája azt mondta, a jelkép kizárólag az autóval együtt eladó. Ismertem a típust, ’71-ben egy fekete Volgám volt, amiben sok lány megfordult akkor, lévén dönthető az első ülése… Volt tehát nosztalgiám, így nem sokat teketóriáztam, megvettem ezt az eredeti magyar rendőrkocsit, amelyhez idővel szereztem korabeli tányérsapkát, egyenruhát és gumibotot is.
A hátsó ablakában pedig felirat hirdeti: „nyet komputer, nyet ABS, nyet légzsák. Nyet problem.” Ehhez talán annyit: no comment…
Károly rendre útra kel 1967-es évjáratú autójával: gyakran hívják rendőresküvőkre, falunapokra, s Hévízre is mindig szívesen jön – nem csak gyógyulni.
Olvastad már, milyen érzés egy 1974-ben gyártott autót vezetni? Eláruljuk, kattints!
Forrás: zaol.hu