Amint beszámoltunk róla: az összesen 112 kilométer hosszú Budapest–Balaton kerékpárút közbeszerzése már 2016-ban megkezdődött, s a remények szerint 2019-re megépült volna. A csúszásról, a késedelemről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. úgy nyilatkozott, a minden érintett számára elfogadható nyomvonal megtalálása miatt folyamatos módosítás vált szükségessé, amelyek átvezetését a változó jogszabályi és műszaki előírások is lassították – írja a feol.hu.
Arról szóltak a hírek, hogy a kerékpárosok várhatóan a jövő nyáron már lekerekezhetnek a fővárosból a magyar tengerre. Lehet olajozni a bicikliláncot? – firtattuk. Vagy ezek csak a remények? A feol.hu legfrissebb információi szerint ugyanis a Székesfehérvár és Balatonakarattya közötti utolsó szakasz kivitelezése 2022 negyedik negyedévében zárulhat.
Tessely Zoltán, Fejér megye 3. számú egyéni választókerületének országgyűlési képviselője, a Pannónia Szíve és a Velencei-tó területfejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztosa a következőket közölte a feol.hu-val.
– Folyamatban van a Budapest és Etyek közötti 23,1 kilométeres szakasz kivitelezése, 2021-ben el is készül (a biatorbágyi rész sorsa a településen átvezető kerékpárút kapcsán esedékes népszavazás eredményétől függ). Az Etyek és Velence közti szakasz (32,8 kilométer) kivitelezése tervezetten idén márciusában indul, és 15 hónap múlva, 2022 második negyedévben készülhet el.
A Velence és Székesfehérvár közötti 28,7 kilométeres szakasz építése várhatóan 2022 első negyedévében fejeződhet be, most csak a fehérvári 1,8 kilométeres bevezető szakasz készül el. A székesfehérvári átkelés a meglévő kerékpárutakon kijelölésre került, átfogó fejlesztése középtávon várható. A Székesfehérvár és Balatonakarattya közötti 27,4 kilométeres szakasz kivitelezése 2022 negyedik negyedévben zárulhat. A szükséges forrás a jelenleg kivitelezéssel érintett szakaszokra teljes egészében rendelkezésre áll.
Nyitókép: shutterstock