Rákos Bianka / zaol.hu | 2020.06.03. 14:00
Szuper kirándulóhelyek a Balatonnál, nemcsak motorosoknak!
Itt a nyár, s ha lassan is, de újra visszatér az élet a Balaton környékére! Gyere velünk egy motoros túrára a Hévíz-Balatongyörök-Kis-Balaton útvonalon!

Már javában durrognak a kipufogók, most, hogy kiszabadultunk, bizonyára a korábbi évekhez képest is többen kelnek útra. Nekünk sem kellett több, motorra pattantunk és olyan helyekre látogattunk, amelyeket bátran ajánlunk egyedüli kiruccanásra, de egy kellemes családi délutánra is.

Római kori romkert – Hévíz

Zalaegerszegről a 76-os főúton indultunk első állomásunkra, Hévízre. Az út minősége szinte végig kifogástalan, ám Alsónemesapátinál, a 49-es kilométernél útépítési munkák zajlanak. Itt egy kicsit lelassultunk, hiszen a fél pályát lezárták, a forgalmat pedig lámpa irányítja. A sebességkorlátozásra is fokozottan ügyeljünk, hiszen errefelé gyakran mérnek rendőrök, ráadásul több helyen kamerák vannak felszerelve.

Fotó: Rákos Bianka

Hévízre érve viszonylag gyorsan megtaláltuk a Római kori romkertet. Az Egregyi városrész Attila utcája végében található kis „paradicsom” a történelemkedvelők egyik nagy kedvence lehet. Az itt elterülő villa romjait 1931-ben találták, ezzel bebizonyosodott, hogy az ókori rómaiak is ismerték Hévíz vizeinek gyógyító hatását. A kertet 2011-ben újították fel. Egy rövid sétát tenni felemelő, ráadásul családi programnak is kiváló: játszótér és pihenő is ki van alakítva.

Fotó: Mihály Szilvia

Szépkilátó – Balatongyörök

Hévízről a megye talán legszebb kirándulóhelyét, a Szépkilátót céloztuk meg. Keszthely kertvárosán keresztül mentünk, ahol az út ugyan hepe-hupás egy kicsit, de nagyobb kátyúval nem találkoztunk. Gyenesdiáson át a 71-es főút már kicsivel rázósabb volt: a településen útfelújítás zajlik.

Fotó: Rákos Bianka

A Szépkilátóhoz érve szinte fénysebességgel pattantunk le a motorokról, annyira lenyűgöző volt a kilátás. A Tapolcai-medence tanúhegyei mesébe illően tárultak a szemünk elé, amit a Szigligeti vár csak fokozott. A látvány mellett parkoló és pihenőhely gondoskodik a turisták kényelméről. Ami a fotózkodást illeti: egy kialakított szelfipont is van a helyszínen.

Ha a Szépkilátónál már kigyönyörködtük magunkat, a domb aljában lévő római forráshoz is érdemes lemennünk, ahol a kihelyezett táblák mesélnek a hely különlegességéről. A forrás és a tavacska vize kristálytiszta, a kődombnál elhelyezett kapaszkodó pedig azt a célt szolgálja, hogy mezítláb is sétálhassunk benne.

Kányavári-sziget

Ha nem akar a Balatonra utazni, inkább egy közelebbi kirándulóhely a cél, akkor a Kányavári-sziget szuper választás. Zalaegerszegtől nincsen túl messze, a 76-os főúton elindulva, Sármelléken át könnyedén odatalálhatunk. A már említett munkálatokon kívül az út minőségével nem volt probléma.

Fotó: Rákos Bianka

A Kányavári-sziget előtti parkolóban hagytuk a motort. A kirándulóhelynél javában készülnek a bódék a nyári szezonra, így egy-egy fúró hangja zavarta meg a madarak csiripelését. A tó látványa gyönyörű, szinte egyből kedvünk támad előkapni a pecabotot és horgászni egy kicsit.

A Kányavári-szigetet egyébként nemrég nyitották újra, hiszen a koronavírus járvány miatt egy ideig nem lehetett látogatni. Sétánk alatt nemcsak a kihelyezett feliratok emlékeztettek a járvány lecsengésére, hanem a vízparton heverő friss szemétkupacok is. Ennek ellenére csodaszép a táj, alig akartunk hazaindulni. A pünkösdi hétvégére nagyszerű választás úti célnak, akár a családdal, akár egyedül szeretnénk tölteni a délutánt.