1907-ben szintén ez az érsekség építtetett egy másik vasúti vonalat, ez Szalajkaháztól végig húzódott egészen Mátraszentimre alá. Amikor ez is elkészült olyan döntést hoztak, hogy összekötik a vasúti vonalakat, így ki tudják alakítani az egész Mátrát behálózó vasúti hálózatot.
A lovak helyett, már igen elterjedt a gőzmeghajtású gépek használata, hiszen sokkal gyorsabbak, hatékonyabbak voltak, mint a lovak. Így a mozdonygyártás is fellendült, a legelső mozdonyt Liza névre keresztelték. Ekkortájt nem volt megfelelő a vasutak összeköttetése, néhol nem is volt összeköttetés. Mai napig működik egy ebben az időszakban kialakított pályaszakasz, Gyöngyös-Mátrafüred között, ezek kizárólagosan csak nehezebb teherforgalomként használják, ez egészen a Farkasmályi borászatig húzódott.
Pár évvel később, egész pontosan 1925-ben fel lettek újítva a szárnyvonalak, végig a760 mm-es nyomtávon, így 1937-re elkészült egy tíz éves fejlesztési terv, amelyben a vasutak fejlesztéséről, és felújításáról írnak, ezt Gyöngyös igen jól fogadta, és támogatta. Részletesebb leírás szerint, a vágányokat meg kell osztani, tehát ki kell építeni egy kettős vágányosztást, valamint az utat is meg kell hosszabbítani egy kilométerrel, hogy Gyöngyössolymoshoz is vezessen idegenforgalmi vasút. Ennek hatására kiépült egy Gyöngyösoroszi és Visonta közötti közlekedő vasúthálózat, de az előzők tervei meghiúsultak, hiszen kitört a világháború, így a vasúti forgalom 1944-ben végleg leállt. A németek és a szovjetek elleni intézkedésekben részt vett, hogy ezeket a mozdonyokat szét kell szerelni, és el kell rejteni, nehogy elfoglalják, és fel tudják használni saját célokra. Végül a II. világháború is véget ért, ennek hatására a város korszerűsítésbe kezdett, hiszen a károk hatalmasak voltak. Így felújították, és újraépítették nem csak a várost, de a környező falvakat is. Vasutakat csak a szovjetek használták, ezt követően indult el a teher és az idegenforgalom.
Nemrégiben, egész pontosan 2015-ben egy újabb mozdony érkezett a városba, C.50-403 néven, ez egy kisebb felújítást követően működésbe is állhatott. Egy évvel később 2016-ban újra elkezdődött a fa szállítása a Mátrából, erre szintén egy évre 2017-ben a Mátra Múzeum megnyitotta kapuit a látogatók előtt. Ebben az évben nagyobb esőzések voltak, így a Lajosháza és Szalajkaház közötti részeket elöntötte a víz, használhatatlanokká váltak, szüneteltetni kellett a vasutat, és hozzáláttak a munkálatokhoz. Abban az évben még nyáron a vasút újra elindulhatott, valamint egy hét kilométeres szakaszt akartak építeni.
A vasutat üzemeltetők számára igen fontos a munkaerő, hiszen nem csak vezetni kell, hanem karban is kell tartani és ellenőrizni kell a vasutakat, mozdonyokat. Így Gyöngyösön a vonatok szerelmesei is megtalálhatják a számukra kedvező munkát, hiszen itt aztán gőzerővel folyik a munka. Ha felkeltette érdeklődésed a cikk, akkor nyugodtan látogass el az internetes álláskereső portálunkra, ahol rengeteg állás hirdetés közül válogathatsz, amelyek Gyöngyösre, vagy a környező területekre szólnak.