Több országos és nemzetközi zongoraversenyen díjazták, a párizsi Ile de France zsűrije különdíjjal értékelte játékát. Három éve a Zeneakadémia hallgatója, mellette zeneszerzést is tanul. „A koncert olyan érzelmi hullámvasút, amelyet nem is mindenki tud elviselni” – mondta egy ízben, hozzátéve, hogy színpadon játszani olyan, mint várni az ismeretlent. Nem csupán a fület gyönyörködtető, de intellektuálisan is lenyűgöző műsorral érkezik a Klassz a parton! fesztiválra.
“A műsorválasztásnál biztosan fontos szerepet játszott az, amit édesapámtól gyakran hallottam, miszerint ha lehetne három kívánsága, akkor azt kérné, hogy hallhassa Bachot orgonálni, Chopint zongorázni és Paganinit hegedülni. Ezen kívül azt gondolom, hogy mindegyik az általam választott művek közül tökéletesen reprezentálja azok szerzőjének személyes zeneköltői hitvallását, vagy Credoját, ha úgy tetszik.
Bach, tőle nem megszokott módon programzenét ír: az Atya, a Fiú, és a Szentlélek hármasságának zenei ábrázolása egy magasztos orgonadarabban kristályosodik ki. Ez a hangszer állt valószínűleg a legközelebb a mesterhez, amely instrumentum billentyűin anyanyelvi szinten beszélt egész életében.
Az Esz-dúr Prelúdium és Fúga egy bensőséges imádság, melyben Bach az Úr színe előtt szabadjára engedi a ráruházott zsenialitást, olyan mesterségbeli tudásról téve tanúbizonyságot, hogy minden kétséget kizárólag még maga Isten is elismerően “csettintene”. A Polonéz-Fantáziát Chopin talán legnagyobb zeneszerzői teljesítményeként tartja számon korunk zenei közössége. A hazájához egész életében hű maradó zseni, aki száműzetésbe került, és nacionalizmusát a zenében kellett kiélnie, nem is véletlen, hogy pont egy lengyel táncban gyökerező remekműben koronázza meg életművét, mely egyben utolsó nagyreprezentatív zongoradarabja is lett. Bartók Tánc-szvitje Pest, Buda és Óbuda egyesítésének 50-dik évfordulójára készült, a szerző addig írott legjelentősebb műve. A hattételes műben zseniálisan vannak ötvözve a népzenei elemek, a névből is adódó vad, ritmikus jellegű betétek, a groteszk, a modernista expresszionizmus, és Bartók hihetetlen adottsága, ahogy egész tájképeket tud lefesteni csupán néhány akkord megszólaltatásával. Ha már tájképfestésről van szó, az Obermann völgye is tökéletesen reprezentálja ezt a jelenséget. Lisztet egész életében foglalkoztatta a programzene. A darab egy Senancour novellán alapszik.” /Kocsis Krisztián/
Program:
Bach-Busoni: Esz-dúr “St. Anne” Prelúdium és Fúga BWV 552
Chopin: Polonaise-Fantaisie Op. 61
Bartók: Tánc-szvit Sz. 77 BB 86
Liszt: Obermann völgye S. 160
A koncert ingyenes!