A viadalt először rendezték meg, és több szakaszon a Csillagok háborúja című film forgatási helyszíneit is érintette. Nyolc nap alatt, a nyolc szakaszon összesen kétezer mért kilométert tettek meg a versenyzők az embert próbáló tunéziai sivatagban, Djerba és Monastir között.
A balatonfürediek 1100 lóerős versenykamionja, a Scania P 4×4-es már ismert a világ sivatagi raliversenyzői körében,
ugyanis korábban ezzel a járgánnyal indultak az Afrika Race-en, ahol kő- és homoksivatagon át Marokkón, Mauritánián, a Nyugat-Szaharán keresztül Szenegálig vezetett az út, és ezzel az autóval dübörögtek végig a Dakar Ralin.
A balatonfüredi csapatot – élén Fazekas Károly többszörös terepralibajnok pilótával, valamint Baráth Ferenc navigátor és Fábián András fedélzeti szerelő – két szervizautó kísérte a kőkemény tunéziai viadalon: Pintér Emil, Bugóczi Zsolt egy Toyota Land Cruiserrel, valamint Csőszi Péter, Csákány Péter és Koók Szabolcs egy Scania R560-nal.
Kétszer hajtottak árokba
A sivatagi versenyek körében a Dakar egyik felkészülési viadalának számít a Marokkó Desert Challenge, mely a világjárvány miatt elmaradt, és a helyszínét áttették Tunéziába.
Fazekas Károly a viadal után elmondta: természetesen győzni mentek a sivatagba, ahol a versenyt egészen a hetedik szakaszig vezették.
Az utolsó előtti szakaszon is jól kezdtek, amikor nagy tempóval haladva, kétszer is árokba estek. Az elsőt még kibírta a kamion, de
a másodiknál sajnos megsérült a kormánymű, és még 180 kilométer volt hátra.
Ezt már nem bírta volna ki az autó, emiatt hívták a szervizcsapatot, és a kamiont trélerre kellett tenni. Ez 40 óra büntetéssel járt, és így a negyedik helyen végeztek. A kitűnő pilóta felidézte, a legnehezebb az ötödik nap volt, amikor kiszálltak a kamionból, bokáig süllyedtek a finom homokba. Ilyen körülmények között a gumikat is sokkal jobban le kellett engedni.
A sivatagban a GPS alapján működik minden, a szervezők irányszögeket jelölnek meg, azokat kell tartani, mert a dűnéken nincsenek utak.
Természetesen adódnak váratlan akadályok, amelyeket ki kell kerülni, de vissza kell térni a kijelölt irányba, meg kell találni a koordinátákat, minden GPS-pontot érinteni kell. Egyetlen ilyen pont kihagyása 15 perc büntetést jelent.
Volt, amikor nagyon finom homokos dűnéken át vezetett az út
A sivatagi versenyre fizikálisan is nagyon fel kell készülni, és alapvető, hogy az ember mentálisan is tökéletesen rendben vág neki egy ilyen viadalnak. A pilótát egy balatonfüredi edzőteremben Dukay Dávid készítette fel a nem mindennapi sivatagi kihívásra. Fontos feltétel egy ilyen viadalon a megfelelő étkezés is, amiről a szervezők gondoskodtak, de a balatonfürediek itthonról is vittek magukkal élelmiszert.
Csőszi Péter gondoskodott az élelemről, aki reggelente kitűnő szalonnás, kolbászos rántottát készített. Fazekas Károly szerencsésnek nevezi, hogy szenvedélyét és az ezzel járó hosszabb, akár ünnepek alatti távollétét is támogatja a családja. Lánya, Lívia szervezi az utazást, illetve a rajthoz való kijutást, ami nem kis feladat.
Forrás: Veol.hu
Nyitókép: Illusztráció/Pixabay/ GooKingSword /42 images