Ütemesen halad a készpénzmentes fizetést biztosító berendezések telepítése a Volánbusznál: már minden harmadik autóbuszon elérhető az elektronikus fizetés.
Ősz végéig a tervek szerint a társaság valamennyi helyközi járatának fedélzetére felkerül a POS- terminál.
Bár a jegy- és bérletváltás az online csatornákon a leggyorsabb és legkényelmesebb, ha mégis a fedélzeti vásárlás mellett döntünk, ne keressük az aprót, fizessünk egyetlen érintéssel.
Kétezer buszon már van terminál
A Volánbusz idén nyár elején megkezdte a készpénzmentes fizetés kiterjesztését valamennyi helyközi járatára. Június vége óta már mintegy kétezer autóbuszra került fel a POS-terminál, és országszerte tizenöt szerelőcsapat dolgozik folyamatosan azon, hogy
október végéig mind az ötezerháromszázharminc darab, helyközi közszolgáltatást ellátó buszon elérhetővé váljon az elektronikus jegy- és bérletváltás.
A terminálok bankkártya és a fizetésre alkalmas applikációval rendelkező okoseszközök (telefon, okosóra) használatát is lehetővé teszik.
Aki nem tudja menetjegyét elővételben megváltani, annak is gyorsabb, egyszerűbb így, hiszen nem kell készpénzt, aprópénzt vinni. Egyre több járaton érhető el a készpénzmentes fizetési lehetőség, keressük a bankkártyás fizetést jelző matricát az autóbuszokon, vagy kérdezzük az autóbusz-vezetőket a lehetőségről.
A MÁV-VOLÁN-csoport az utaskiszolgálás folyamatának gyorsulását és a működési költségek csökkenését is várja a szolgáltatásfejlesztéstől. A vállalatcsoport bízik abban, hogy a fedélzeti elektronikus fizetés bevezetése hozzájárul ahhoz, hogy egyre többen vegyék igénybe a közösségi közlekedési eszközöket.
Hasznos tudnivalók a Volánbusz új, egységes helyjegy- és helyfoglalási rendszeréről
:
Nyitókép: illusztráció/Freepik