
Ütemesen halad a készpénzmentes fizetést biztosító berendezések telepítése a Volánbusznál: már minden harmadik autóbuszon elérhető az elektronikus fizetés.
Ősz végéig a tervek szerint a társaság valamennyi helyközi járatának fedélzetére felkerül a POS- terminál.
Bár a jegy- és bérletváltás az online csatornákon a leggyorsabb és legkényelmesebb, ha mégis a fedélzeti vásárlás mellett döntünk, ne keressük az aprót, fizessünk egyetlen érintéssel.

Fotó: MÁV-Volán csoport
Kétezer buszon már van terminál
A Volánbusz idén nyár elején megkezdte a készpénzmentes fizetés kiterjesztését valamennyi helyközi járatára. Június vége óta már mintegy kétezer autóbuszra került fel a POS-terminál, és országszerte tizenöt szerelőcsapat dolgozik folyamatosan azon, hogy
október végéig mind az ötezerháromszázharminc darab, helyközi közszolgáltatást ellátó buszon elérhetővé váljon az elektronikus jegy- és bérletváltás.
A terminálok bankkártya és a fizetésre alkalmas applikációval rendelkező okoseszközök (telefon, okosóra) használatát is lehetővé teszik.

A keszthelyi autóbuszállomás
Fotó: Szaniszló Hajnalka
Aki nem tudja menetjegyét elővételben megváltani, annak is gyorsabb, egyszerűbb így, hiszen nem kell készpénzt, aprópénzt vinni. Egyre több járaton érhető el a készpénzmentes fizetési lehetőség, keressük a bankkártyás fizetést jelző matricát az autóbuszokon, vagy kérdezzük az autóbusz-vezetőket a lehetőségről.
A MÁV-VOLÁN-csoport az utaskiszolgálás folyamatának gyorsulását és a működési költségek csökkenését is várja a szolgáltatásfejlesztéstől. A vállalatcsoport bízik abban, hogy a fedélzeti elektronikus fizetés bevezetése hozzájárul ahhoz, hogy egyre többen vegyék igénybe a közösségi közlekedési eszközöket.

Hasznos tudnivalók a Volánbusz új, egységes helyjegy- és helyfoglalási rendszeréről
:
Nyitókép: illusztráció/Freepik