A találkozóra mintegy hetven személyautó, száztíznél is több motorkerékpár, és több különleges jármű, például az 1950-es években gyártott traktor és egy gőzgép érkezett, utóbbiakat működés közben is megtekinthették a látogatók.
A találkozóra a hazai veteránautósok mellett Szlovákia magyarlakta területeiről, Szlovéniából, Szerbiából, Ausztriából, Németországból is érkeztek kiállítók, valamint egy angol motoros is eljött. A járműveket a Sirály sétány árnyas fái alatt lehetett megnézni, majd egy 420-as Csepel felvezetésével Balatonfűzfőn és Balatonalmádiban mintegy 17 kilométeres túrát tettek.
A korábbi évekhez hasonlóan a szakmai zsűri – Maróti József motorkerékpár-gyűjtő, Hadovás József gyűjtő és Berta Géza, a Magyar Autóklub veterán minősítő bizottságának tagja – és a közönség is megszavazta a legszebb járműveket. A bírálók a motoroknál egy 1953-ban gyártott 500 köbcentis Jawát, az autóknál egy 1971-es Fiat 850-est találtak a legszebbnek, míg a látogatók a kocsiknál egy Yugo 55-öst, a motoroknál egy 1949-ben gyártott WM Csepelt.
Az egész napos programot számos kísérőrendezvény, például KRESZ- és helyismereti totó, bélyegkiállítás és biztonságtechnikai tájékoztató is színesítette, valamint a látogatók kipróbálhattak motoros szimulátort, valamint városnéző túrán vehettek részt egy Ikarus 55-össel. A rendezvény alatt közreműködött a Marching Jazz Band.
Forrás: veol.hu
Fotó: Balogh Ákos/Napló