Nagy Zoltán, a program ötletgazdája és szervezője évtizedek óta a Bogarak szerelmese, egy vágott VW Bogár boldog tulajdonosa. Mint mondta, a Bogaraknak lelkük van, a Bogarakkal beszélgetni lehet, velük beszélgetni kell. Ha kinyitja a garázsajtót, minden alkalommal hangosan köszönti járgányát. Egy kis szamárvér azonban van bennük, mert ha megcsökönyösödnek, akkor bizony leállnak, vagy nem működik az irányjelző. De egy jó gazda tudja, hogy kell indulásra vagy indexelésre bírni a Bogarat, egy pöccintés vagy gyengébb ütés, és újra gurul a kis autó.
1938 óta gyártották a Bogarakat, az utolsó 2002-ben gurult le a gyártósorról. Összesen 25 439 400 Bogár készült, ebből 300 ezer volt a kabrió.
A fenti videón látható, hogy tipikus női sofőrként én előre indultam az autó motorját videózni, de a Bogaraknál ott a csomagtartó van. Bár ezek a régi modellek nem rendelkeznek a ma divatos kiegészítőkkel, sem légkondi, sem légzsák nincs bennük, mégis szerethető autók.
Én is kipróbáltam, milyen a bogaras életérzés. Kényelmes, minden kézre áll, és bár nincs benne szervó kormány, vezetni sem túl nehéz. A kapitányi sapkát sajnos nem tarthattam meg. 🙂
A jubileumi találkozóra a Bogarak mellett VW kisbuszok, T1, T2 típusok is érkeztek, Suhanó Rozsda sem mai darab, mégis biztonságos vele a közlekedés.
A pénteki kirándulásra így rajzottak ki a Bogarak Gyenesdiásról:
Szombaton délelőtt 30 bogarast várnak a hagyományos kirajzásra, melynek útvonala: Gyenesdiás, Vonyarcvashegy, Balatongyörök Szépkilátó, Balatonederics, Szigliget, Szent György-hegy és vissza. Indulás előtt és szombaton délután az érdeklődők közelről is megnézhetik a kis autókat, akinek ideje és kedve van, követheti őket a kirándulásra.
Nézze meg képgalériánkat a Bogarakról:
Készítette: Mihály Szilvia