Szöveg és kép: Keszey Ágnes, Fotó, videó: Mihály Szilvia | 2020.07.17. 14:00
Utánajártunk a gyenesdiási elátkozott erdő titkainak
Egy erdő. Egy rejtélyes múlt századi történet. Egy tragikus szerelem históriája. Fizikai kihívás, logika, kreativitás. Szépségek és élmények. Egy csapat. Közös út és közös fejtörés. Mindez egy játék. Méghozzá a Gyenescape, a szabadulószobák ihlette program.

Az elátkozott erdő titkokat rejt. Titkokat, melyet lépésről lépésre haladva fokozatosan ismernek meg mindazok, akik részt vesznek a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület napokban indított programján. A Gyenescape nevű játék a szabadulószobák kihívásaihoz hasonló, hiszen itt is logikai feladványokat kell megoldaniuk a csapattagoknak, hogy tudják, merre haladjanak tovább és megismerjék a rejtélyes múlt századi szerelmi történet folytatását.

A játékot nemrégiben egy sajtótájékoztatón mutatta be a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület, ahol Kovács Judit irodavezető kiemelte, hogy nem titkolt céljuk az, hogy ne csak a strandokat, hanem a Keszthelyi-hegységet, a Gyenesdiás környéki erdő túraútvonalait, kilátóit, természeti értékeit is megismertessék a településre érkező vendégekkel.

— A játékot elsősorban a tinédzserek és huszas-harmincas korosztály részére találtuk ki. A cél az volt, hogy a természetbe ki tudjuk hozni az embereket, egyedi módon tudjuk megmutatni számukra a rejtett értékeket. Mindezt egy olyan játékkal megspékelve, melyet a szabadulószobák ihlettek. Nem kell megijedni: itt senkit nem zárunk be sehova, de kalandvágyra szükség van. A szabadulószobákhoz annyiban hasonlít a kalandjátékunk, hogy itt is logikai feladványokat kell megfejteni. Egyrészt a haladási irányt fejti meg a a csapat állomásról állomásra különböző feladványok mentén. Az egyes helyszíneken vannak logikai feladatok is, melyek kreativitást igényelnek, szerepet kap a szövegértelmezés, a játékban szerepelnek szójátékok és jeleket is keresni. Így haladnak végig a csapattagok a túrán — árult el néhány részletet Kovács Judit. A kerettörténet a XIX. századba repíti vissza a résztvevőket, így időutazáson is részt vesz a csapat.

A kaland a Tourinform-irodában kezdődik, itt lehet átvenni a játékcsomagot. A szervezők megfogalmazása szerint a kalandos játékhoz szükséges feltétlenül szükséges a csapatszellem, a pallérozott logika és a társaság kitartása.

Borítékok, szövegek, térkép, jelek, rejtjelek, ábrák, uv-lámpa, feladványok és segítségek – ezeket rejti a zöld táska, melyet a csapat megkap. Több mindent nem is árulunk el, hiszen ezek adják a játék lényegét. Inkább élményeinket idézem fel, hiszen a likeBalaton újságíróiként Mihály Szilvivel együtt csatlakoztunk egy játékos kedvű, tettrekész csapathoz, hogy kalandozzunk a múltbéli történetben és az erdőben.

A Gyenescape-t a szervezők 3-4 fős csapatoknak ajánlják, 12 éven felülieknek, de a csapatban mindenképpen kell lennie egy felnőttnek. A bejárandó út végig az erdőn halad át, a terepviszonyok miatt sportcipő vagy túracipő legyen mindenki lábán.

A játékcsomag átvétele után a Gyenescape első állomása a Nagymező, innen indul a közel 3 kilométeres út. A megtett távot mérő okostelefonos alkalmazásunk adatai alapján nekünk ugyan ez közel dupla ekkora távolságra sikeredett, hogy hogyan, arra máig sem jöttünk rá… Mindenesetre belefértünk a szervezők által javasolt 2,5 órás szintidőbe. Ám a távolság mérése nem tartozik a játékhoz, hiszen ez az erdei kaland egy digitális kütyü-mentes játék. Barangoltunk az erdőben, megcsodáltuk a táj szépségét, másztunk hegyre fel és ereszkedtünk dombról le.

Útközben néha megpihentünk – ekkor pedig az eszünket mozgattuk, hogy megfejtsük a feladványokat. Voltak, melyek könnyebben mentek, voltak, melyek több fejtörést igényeltek, de végül minden talányt megoldottunk, így kiszabadultunk az erdőből. Nekünk és a Gyenescape-n résztvevő csapatoknak jutalma nem csak az, hogy a játék végére kiderül, hogyan nyílik a bezárt ládikó, melyet a zöld játéktáska rejt, hanem az is, hogy az online világtól és a nyüzsgéstől távol a szabadban játszik, túrázik, kalandozik és felejthetetlen élményeket szerez minden résztvevő.