Az utasforgalomban a vasúttársaság a tavalyi visszaesés után az idén újra a 2019. évihez hasonló, 1,7 millió balatoni utasra számít. Az autózással szembeni versenyképesség javítása érdekében a nyáron jelentős menetrend- és szolgáltatásfejlesztést hajt végre a vasúttársaság.
Az északi part egyes szakaszain sűrűbb és gyorsabb lesz az utazás
– A nyári menetrend hatályba lépésétől, június 19-től az északi part egy szakaszán befejezett villamosításnak köszönhetően sűrűbb és gyorsabb lesz az utazás; átszállás nélkül, modern, klímás, alacsonypadlós Flirt motorvonatokkal lehet majd utazni Budapesttől Balatonfüredig. Az északi part fővárosáig óránként közlekednek az új InterRégió-járatok, Tapolcáig kétóránként indulnak InterCity-k, a déli partra pedig felújított kocsikon utazhatnak az InterCity-ket választók. Várhatóan július közepétől pedig új, saját gyártású IC+ 1. osztályú és bisztró-kocsikat állítanak forgalomba – mondta Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese.
Az éjszakai bagolyvonatok gyakrabban járnak majd
Az éjszakai bagolyvonatok a korábbi szezonokhoz képest gyakrabban, és az északi parton Keszthelytől Székesfehérvárig közlekednek majd. Javulást ígér a MÁV-Volán-csoport az autóbuszos ráhordásban is.
Tudj meg mindent a balatoni vonatközlekedésről itt.
– Befejeződik a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz villamosítása, a folytatás, azaz a Füred-Tapolca-Keszthely szakasz villamosításának tervezése pedig elindul az ősszel – mondta Nyul Zoltán, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese.
A következő egy-két évben kerül sor öt dél-balatoni vasútállomás rekonstrukciójára
Zamárdi, Balatonföldvár, Balatonszemes, Balatonboglár és Balatonfenyves állomása is megújul majd. A felújítás további nyolc helyszínen folytatódhat, ha lesz rá forrás.
Balatonfenyvesen a kisvasút is csatlakozhat a vasútállomáshoz
Balatonfenyvesen csatlakoztatni kívánják a kisvasút végállomását a helyi vasútállomáshoz. Az észak-balatoni vonalon is terveznek állomásrekonstrukciókat és akadálymentesítéseket, ezekhez azonban még nem biztosított forrás.
Jelenetős kerékpárút-fejlesztéseket is terveznek
– Tavaly mintegy 25 százalékkal nőtt a kompokon szállított kerékpárok száma a korábbi évhez képest. A „boom” az idén folytatódott: az első hónapokban megduplázódott a komppal átkelő kerékpárok száma a korábbi évek hasonló időszakához képest – mondta Veigl Gábor, a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vezérigazgatója.
Mind a Budapest-Balaton, mind a Balatoni Bringakör nyomvonala körül akadnak viták, amelyek késleltethetik a kivitelezést. Megkezdődött a Siófok-Pécs útvonal megvalósításának előkészítése, ami összesen 174 kilométernyi kerékpárút-fejlesztést jelent. A Zalaszentiván-Kehidaskustány (EuroVelo 14) közötti közel 11 kilométeres kerékpárút tervezését az idén befejezik.
A Balaton felé tartó, illetve ott közlekedő vonatokon már tavaly is 32 százalékkal nőtt a kerékpárjegy-értékesítés. Idén az első 3 és fél hónapban pedig már százezer balatoni kerékpárjegyet értékesítettek, ami 60 százalékos növekedés a 2019-es, bázisnak tekinthető év azonos időszakához képest. A MÁV-csoport ezért a maximumra növeli a kerékpárszállítási kapacitásait.
Minden, ami Balatoni bringzás, azt is megtalálod.
Nyitókép: MÁV