Elnyerte a város a Kerékpárosbarát település címet az Innovációs és Technológiai Minisztérium pályázatán. E téren Keszthelyen további fejlesztéseket terveznek.
Az ITM kiírására – a leginkább jó példákat felvonultató munkahelyeket és településeket keresve – tavaly több mint 100 város, falu és vállalkozás nevezett. Nagy Bálint, Keszthely polgármestere elmondta, a pályázat célja volt, hogy díjazzák a 2019-ben alkalmazott példamutató intézkedéseket és kezdeményezéseket.
– Nagyon örülünk az elismerésnek – szögezte le -, és célunk, hogy a jövőben továbbfejlesszük a város kerékpáros infrastruktúráját. Ez a munka 2020-ban is látványos eredményeket hozott.
Keszthelyen az egyik legjelentősebb beruházás e téren tavaly az volt, hogy hatvan autó és ugyanennyi kerékpár elhelyezésére alkalmas, úgynevezett B+R parkolót alakítottak ki a belváros közelében.
A Keszthelyre kétkerekűn érkezőket bikeboxok, a felszerelés tárolására szolgáló, nagy méretű dobozok is várják július óta. Erre a város mintegy 130 millió forint TOP-forrást nyert. A Festetics-kastély közelében önkiszolgáló szervizpontot is kialakítottak, pumpával, illetve a biciklik javításához szükséges eszközökkel, szerszámokkal.
Nagy Bálint azt mondta, ez a beruházás a turizmust és a város környezettudatos, fenntartható közlekedési feltételeinek javítását egyaránt segítette, és ennek érdekében nyitott kerékpársávot jelöltek ki a Vaszary Kolos és a Stromfeld Aurél utcában, így a helyi biciklis hálózatba eddig be nem kapcsolt nyugati városrész kétkerekű közlekedési feltételeit is megteremtették tavaly.
Amikor nyáron az ITM meghirdette a Kerékpárosbarát település és munkahely pályázatot, Schanda Tamás parlamenti államtitkár leszögezte, a kormány az elmúlt tíz évben kiemelt ügyként kezelte a kerékpározást.
– Fontosnak tartjuk a kerékpáros közlekedés támogatását, hiszen nemcsak környezetbarát, hanem az egészség megőrzéséhez is hozzájárulhat. A koronavírus-járvány pedig más előnyére is rámutatott: biciklin az ember kevésbé van kitéve a fertőzésveszélynek, könnyebb betartania a védőtávolságot. Sokan emiatt ültek kerékpárra az elmúlt hónapokban, és biztos, hogy többen ki is tartanak majd új szokásuk mellett.
Egy tavaly publikált kutatás adatai szerint a biciklit fő közlekedési eszközként használók aránya Magyarországon 22 százalék, ez a holland és a dán adat után a harmadik legmagasabb arány Európában.
Az ITM kimutatása szerint itthon 2010 óta mintegy 1250 kilométer új kerékpáros útvonalat alakítottak ki, 2014 és 2020 között pedig összesen 200 milliárd forint értékben valósultak meg további beruházások hazai és uniós támogatásból. A tárca tervei szerint a teljes kerékpározható hálózat hossza 2030-ra megközelíti a 15 ezer kilométert, biztonságos és kényelmes alternatívát kínálva az egyéni gépjárműhasználattal szemben.
Összekapcsolják a térségeket
Manninger Jenő, a térség ország-gyűlési képviselője korábban azt mondta, Révész Máriusz kormánybiztossal is konzultálva már készülnek az újabb hálózati tervek, amelyek fő iránya ebben a régióban, hogy a Kis-Balatont összekössék a balatoni térséggel, elsősorban Keszthellyel és Hévízzel. |
Nyitókép: pexels.com
Forrás: zaol.hu