
A ponyvák eltávolításával kezdődött szerdán reggel a munka a siófoki-kiliti reptéren. A helikopterek elektronikai berendezését éjszakánként így védik.

A Készenléti Rendőrség Különleges Szolgálatok Igazgatóságának Légirendészeti Szolgálata helikopter vezetőinek elméleti és gyakorlati oktatását végezték itt. Évente két alkalommal oktató pilóták felügyeletével hajtanak végre feladatokat, mint például a kötelékrepülés, mikor két helikopter egyszerre, egymáshoz közel egy alakzatban manőverezik.
Kovács Péter gyermekkora óta érdeklődött a repülés iránt. Gépész-és járműmérnök szakon tanult a fővárosban és négy éve másodpilóta a Légirendészeti Szolgálatnál. – Nagyon változatos a feladatkör, tavaly vízből mentési gyakorlaton vettem részt, most pedig 250 kilós külső súllyal repülök és gyakorlom a hajtómű és hidraulika meghibásodás során mit kell tennünk – mondta el a másodpilóta.

A kiképzési repüléssel már a nyári idegenforgalmi szezonra is készültek a pilóták. Horváth Péter, főpilóta elmondta: nyáron egy MD 902-es típusú helikopterrel egy gépparancsnok, egy másodpilóta egy fedélzeti operátor, egy szerelő teljesít szolgálatot a siófoki-kiliti reptéren.
– A Balaton teljes vízterülete felett repülünk, például ha nem látszik a párás időben a partvonal, akkor elveszti az ember a térbeli helyzetérzékelését és
ilyen esetekben már többször kellett fürdőzőt mentenünk, de több alkalommal eltűnt hajóhoz is kaptunk riasztást a vízi rendőröktől
– tette hozzá Horváth Péter. A főpilóta kiemelte: a külső súlyos repülés ahhoz ad alapot, hogy bajbajutott személyt ki tudjanak menteni kötélen akár a Balatonból, vagy katasztrófa sújtotta helyszínről.
A magyar rendőrségi repülés több, mint hetven éves múltra tekint vissza Az 1970-es évek végén váltották le a repülőgépeket helikopterekre, mivel ezeknek a gépeknek jóval szélesebb körű a felhasználása a rendészeti tevékenység tekintetében. – Mikor én kezdtem a pályát volt a hadsereg és a mezőgazdasági repülés, Szolnokról és Nyíregyházáról sok pilóta került ki, most sokkal nehezebb az utánpótlás megtalálása és nevelése, de mindannyian azon dolgozunk, hogy a nyugállományba vonult kollégákat pótoljuk – mondta el Horváth Péter.
Forrás: sonline.hu
Nyitókép: Lang R./sonline.hu