Hegyek - Várak - Borok - gyalogtúra első nap
Helyszín Kisapáti, Kossuth utca 8
Időpont
E-mail cím kaland.sport.hu@gmail.com
A hétvégi túra során a három leghíresebb tanúhegyet járjuk körbe: a bazaltorgonákkal díszített Szent György-hegyet, a tetején található várról híres Csobáncot és az óriások szőlőskertjének is nevezett Badacsonyt.

A két napos túra minden egészséges ember számára teljesíthető, de jólesően fárasztó. Ha aktív életmódot élsz, nem érhet meglepetés. Napi túra időtartama 6-7 óra. Szédülésmentesség, magabiztos mozgáskoordináció előny.

A túra díja MAKASE tagoknak ingyenes, vendégeknek 4 ezer Ft.
Szombat:

Találkozó 8:30-kor Kisapátiban, a Polgármesteri Hivatallal (Kossuth u. 8.) szembeni parkolóban. A túrát 9 órakor indítjuk. Mai célpontunk a Tapolcai medence második legmagasabb tanúhegye, a Szent György-hegy és a környék leglátványosabb vára, a Szigligeti Vár lesz. Utunk során kezdetben szépen rendezett szőlők között kalandozunk, kis kitérővel megtekintjük a 13. századi Szent Kereszt kápolnát, majd ahogy egyre feljebb jutunk, beérünk az erdőbe és ösvényünket egy hosszabb lépcsősor váltja fel. Elhaladunk a rejtélyes Jégbarlang és a Kőkapu hatalmas bazalttornyai mellett, majd lassan felérünk a hegytetőre, ahonnan csodás látvány tárul elénk a környező hegyekre és azok lábánál fekvő kis településekre.

Miután kigyönyörködtük magunkat, elindulunk lefelé és átsétálunk Szigligetre. Itt felmászunk a várba, melynek bástyáiról lélegzetelállító kilátás nyílik a Balatonra. A vár megtekintése után megebédelünk, majd visszaindulunk az Antal-hegyen keresztül Kisapátiba.

Autóinkba szállunk és átgurulunk a Sabar-hegyre, ahol Ádám Gábor egy bőséges hidegtálas vacsorával és saját készítésű boraival vár minket. Vacsora után megtekintjük a pincét, majd kiülünk az öreg diófa alá, és megismerkedünk a helyi értékek, hagyományok alapján készült, vidékre jellemző fajtaborok különleges ízvilágával.

Táv: 20 km, szintemelkedés: 575 m, menetidő: 6-7 óra.

Vasárnap:

Találkozó Káptalantótiban, a Szent Márton püspök-templom előtt 8:45-kor. A mai napon két kisebb túrát teszünk. Először a Csobánc-hegyet vesszük célba. Meredek, de nem hosszú úton jutunk fel a csúcsára, ahol megcsodáljuk az egykori hősi harcok helyszínének, Csobánc várának romjait. Mivel utunkat csak kevés erdős szakasz tarkítja, így folyamatosan gyönyörködhetünk az alattunk elterülő tájban. Kis pihenőt követően visszaereszkedünk Káptalantótiba, és autóinkkal átutazunk Badacsonytomajra.

Innen indulunk fel a Tapolcai medence legmagasabb tanúhegyére, a 437 méter magas Badacsonyra. A Kisfaludy-forrásnál megtöltjük kulacsainkat, és a Kuruc-körút tanösvényen végighaladva, majd jó pár lépcsőt, és meredek kaptatót leküzdve felérünk a Kisfaludy kilátóhoz. A 16 méter magas, három emeletes kilátó legfelső szintjéről pazar kilátásban lesz részünk a Tapolcai-medence tanúhegyeire, a Balatonra, a Bakony és a Keszthelyi-hegység vonulataira. Itt elidőzünk egy kicsit, majd visszatérünk autóinkhoz. Búcsút veszünk egymástól és hazaindulunk.

Távok: 10-10 km, szintemelkedés: 335 és 530 m, menetidő: 6-7 óra.