likeBalaton.hu | 2021.01.16. 14:00
Digitális élményközpont és pop up rendezvényhelyszín épül Veszprémben
Hogyan lesz egy bútorgyárból és egy szikvíz parkolóból unikális, kreatívipari célpont? Hogy kerülnek a villák a levegőbe? Cikkünkből kiderül, milyen művészeti koncepciók mentén készülnek el az új veszprémi attrakciók!

Veszprém Megyei Jogú Város és a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. kulturális célú fejlesztések megvalósítását tervezi a volt Balaton Bútorgyár, valamint a volt Szikvíz parkoló ingatlanjainak vonatkozásában. A két helyszínen olyan beruházások valósulhatnak meg, melyek segítik elérni Veszprém és a régió európai szintű láthatóságának emelését, nemzetközi szintű attrakciók, művészeti koncepciók bemutatását.

– A Magyar Kormány támogatásának köszönhetően a tavalyi évben folytatódott a Modern Városok Program keretében Veszprém megújulása, fejlődése.
A gazdaság, közlekedés, kultúra, oktatás és a sport területén megvalósuló projektek a város szinte minden pontját érintik és 2023-ra mindegyik projekt befejeződik. A fejlődés azonban nem csak Veszprémet érinti, hiszen a Magyar Falu Programnak köszönhetően 1,5 milliárd Ft érkezett a választókörzetbe és ezzel ezek a falvak is további fejlődésnek indulnak – mondta el Ovádi Péter országgyűlési képviselő.

Az Európa Kulturális Fővárosa 2023 program infrastruktúra-fejlesztésének középpontjában a kulturális és közösségi programokat kiszolgáló fejlesztések állnak, mely fejlesztések elsősorban a város és régió meglévő, használaton kívüli, illetve alulhasznosított épített örökségének és közterületeinek újjáélesztésére és újraértelmezésére irányulnak.

Megnyugtató, hogy az EKF Program sikere, nem csak Veszprém és a régió, de a Kormány érdeke is, ezért jelentős anyagi támogatás mellett a végrehajtást segítő Veszprém törvényt is elfogadta.

24 hónap múlva nyitó ünnepség zajlik majd Veszprémben és 2023-ban elindítjuk a várva várt eseménysorozatot.

A Balaton Bútorgyár és a veszprémiek által csak Szikvíz parkolóként ismert területtel bővül a veszprémi önkormányzat tulajdona.

2020 év végén a Magyar Kormány 3 milliárd 303 millió forinttal támogatta a belvárosban régóta elhanyagolt, méltatlan állapotú, korábbi Balaton bútorgyári terület és a volt szakszervezeti irodaház épületeinek megvásárlását és rehabilitációját.
Az egykori bútorgyár területén a tervezett beruházási elképzelések két ütemben valósulhatnak meg.
Porga Gyula, Veszprém Megyei Jogú Város polgármestere kifejtette, az I. ütem 2022. végéig egy átmeneti funkciót kap a terület a kulturális- és fesztiválprogramokhoz kapcsolódó parkolási kapacitásbővítés, ideiglenes rendezvényhelyszín, fogadóközpont, a városszövetbe bekapcsoló gyalogos és kerékpáros úthálózat a buszpályaudvar és a Balaton Pláza között.

A cél az, hogy 2022. év végére az összes beruházás elkészüljön, hogy 2023-ban, az EKF program megvalósításának évében ne zavarja a látogatókat a városban zajló építkezés.
A bútorgyár területén zajló fejlesztés II. üteme 2024. januárjától indul, megnyílnak a terület hosszú távú hasznosítási lehetőségei, begyógyítva egy sebet a belváros közepén.

Az egykori Piarista Gimnázium épülete egy adásvételi szerződés keretében önkormányzati tulajdonból érsekségi tulajdonba kerül és egyházi költségvetésből újul meg.

Dr. Navracsics Tibor kormánybiztos részletesen ismertette a Digitális Élményközpont koncepcióját, mely a volt Szikvíz parkoló területén megvalósuló beruházás.
A világszerte népszerű digitális múzeumok mintájára egy hasonló funkciójú kiállítótér megépítése, berendezése és üzemeltetése valósul meg.

Olyan takarékosan szerkesztett ház létrehozására törekedtek a projektgazdák, ahol a belső terek változatossága, élményszerűsége és használhatóságuk tág lehetőségei adják az épület igazi erejét.
Az állandó és időszakos üzemeltetésű helyiségek leválasztása pedig az üzemeltetés gazdaságosságát eredményezi.
Az épületegyüttes Budapesti úti körforgalomhoz közelebb eső részének felső szintjein irodákat alakítanak ki, elkülönített előtérrel és lépcsőházzal, földszintjének északi részére kereskedelmi és egyéb szolgáltató funkciók kerülnek, míg a múzeum felőli részére éttermet terveztek.
Az étterem konyhaüzeme ki tudja szolgálni az élményközpont rendezvénytermét, illetve egyéb városi és civil rendezvények catering igényét is. Az előcsarnokban elhelyezett porta-információ szolgálattal ellenőrizhető az élményközpont forgalma, itt működhet az ajándékbolt is, a mosdók és a nyitott üzemű kávézó.

Az egész létesítmény minden irányból akadálymentesített, a területen pedig összesen 158 db személygépjármű számára biztosítanak parkolási lehetőséget.

A Digitális Élményközpont egyik legfontosabb missziója a nemzetközi sztárkiállítások bemutatása mellett a híres magyar és régiós festők bemutatása, nem csak szórakoztató, hanem edukatív jelleggel is, valamint kiemelt cél a képzőművészet iránt kevésbé érdeklődők számára az újszerű formátumon keresztül élvezhetővé, befogadhatóvá tenni a klasszikus képzőművészeti alkotásokat, a múzeum által közvetített kulturális, művészeti tartalmakat.

A beruházás célja, hogy Veszprémet, magyarországi viszonylatban unikálissá, Európában kiemelt kreatívipari célponttá tegye.

– Az érdeklődőket a megvalósuló Élményközpontban, a látogatót teljesen körbe ölelő audio-vizuális élmény várja majd. A videó mapping és videó imaging technológiával dolgozó digitális múzeumok spektruma multimédia művészeti eseményektől, gyermekek számára teremtett interaktív világokon, népszerű-tudományos bemutatókon át a legkülönbözőbb, akár kutatási, fejlesztési célú vizualizációkig terjedhet.
A Pannon Egyetem Informatikai Karával együttműködve a Digitális Élményközpont tartalmában, fejlesztésében szoros együttműködést tervezünk. A művészeti tartalom előállítása, tervezése részben helyben történik az erre a célra létrejövő, kreatív szakembereket tömörítő Tartalomfejlesztő Műhelyben – zárta a bemutatást Dr. Navracsics Tibor kormánybiztos.

 

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva