likeBalaton.hu | 2024.08.02. 08:00
Veszprémben áll forgalomba az ország első elektromos csuklós autóbusza
Veszprémben bemutatták azt az új buszt, amely augusztus első hetétől kiváltja a 4-es, 6-os és 8-as járatokat. Ez lesz az ország első elektromos csuklós autóbusza.

A hamarosan forgalomba álló busz több mint 18 m hosszú, 2,5 m széles és közel 3,4 m magas.

A SORT 2 jegyzőkönyv alapján az alacsonypadlós csuklós autóbusz hatótávolsága 451,8 km.

Névleges energiatároló kapacitása 640 kWh. A busz teljes befogadóképesség (az álló utasszám 4 fő/m2-rel számolva) 125 fő, melyből az ülőhelyek száma 51. Az utasoknak a fel- és leszállásra 3 ajtó áll a rendelkezésükre. Mind az utastérben, mind a vezetőtérben klímaberendezés, hővédő üvegezés teszi kényelmessé az utazást. Kamerarendszerrel, illetve egységes külső és belső vizuális, valamint belső hangos utastájékoztató berendezéssel és a hozzá a szükséges szoftverekkel felszerelt busszal közlekedhetnek a veszprémi utasok.

Három elektromos buszt vásároltak

A V-Busz Kft. három vadonatúj elektromos autóbuszt szerez be a Zöld Busz Program keretében az Energiaügyi Minisztérium támogatásával, a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével.

Az augusztus 1-jén bemutatott projekt összköltsége nettó 535.000.000 forint, amelyből

a csuklós autóbusz vételára nettó 192.910.000 Ft, a szóló buszé nettó 166.520.000 Ft volt. A harmadik e-busz egy midi, várhatóan 2025 év végén állhat forgalomba.

Idén a Zöld Busz Program keretében folytatódik Veszprém autóbuszflottájának zöldítése: a V-Busz Kft. három elektromos autóbusz – 1 csuklós, 1 szóló, 1 midi – beszerzésével tovább erősíti és zöldíti Veszprém közösségi közlekedését, így már 8 olyan helyi járat szolgálja az utasokat, amely lokálisan nem bocsát ki CO2-t, és más gázokat. A Zöld Busz program autóbuszaival az elektromos hajtásúak aránya a jelenlegi 10,64 százalékról 16 százalékra nő.

A klímasemlegességre törekszünk

A jelenlegi beruházással Veszprém is sikeresen hozzájárul ahhoz, hogy a károsanyag és üvegházhatású gázok kibocsátása minél gyorsabb ütemben csökkenjen a hazai közösségi közlekedésben és egyben fiatalodjon a járműállomány.

A városi elektromos közösségi közlekedés fejlesztése egyben segíti annak a célnak az elérést, hogy Magyarország 2050-re nettó klímasemleges országgá válhasson.

Nyitókép: MAN Truck & Bus SE

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva