– Lefoglaltam a szállást, kifizettem az összeget, de szeretném visszamondani. Mit kell tennem?
– A szállásfoglalásoknál mindig az adott esetben létrejött egyedi szerződés, vagy az általános szerződési feltétel az irányadó.
– Kérhetek-e halasztást, s felhasználhatom-e később a már lefoglalt szállást?
– A szerződés tartalmától függ, hogyan lehet a szállást visszamondani, az összeget esetleg visszakapni. A szállás későbbi felhasználása is az adott szerződéstől függ, de a vállalkozás saját hatáskörben méltányosságból is dönthet annak jóváhagyásáról. Célszerű, hogy a fogyasztók igényeiket írásban, igazolható módon jelezzék a vállalkozások felé.
– Hol jelenthetem, ha a kereskedelem területén bárhol szabálysértést fedeztem fel vagy nem akarják visszafizetni a pénzem?
– Tekintettel arra, hogy szerződéssel kapcsolatos jogvitáról van szó, a későbbiekben a fogyasztók bíróságon polgári peres úton, vagy békéltető testületi eljárásban érvényesíthetik az igényeiket, ha szükséges. A kereskedelem területén tapasztalt szabálysértésekkel kapcsolatban több hatóság rendelkezik hatáskörrel, de mindig a konkrét ügy határozza meg melyik közigazgatási szerv, önkormányzat, vagy éppen a rendőrség tud eljárni.
– Milyen speciális, fogyasztóvédelmi intézkedések vonatkoznak a Balatoni régióra a fogyasztóvédelem területén a jelenlegi speciális helyzetben?
– A Balatoni régióra vonatkozóan – fogyasztóvédelmi szempontból – nincsenek speciális jogszabályi rendelkezések, intézkedések.
Kérdéseinkre Nyerges Zoltán, Budapest Főváros Kormányhivatala, Kormánymegbízotti Kabinet sajtófőnöke válaszolt.
Nézd meg itt és kövesd a sorozatot a likeBalaton.hu oldalán.
Nyitókép: Shutterstock
Összeállította: Szaniszló Hajnalka