A MÁV-Start új, Dunakanyar–Balaton járatának negyven perc kell, hogy átjusson a fővároson.
– Ezt is megértük! – sóhajtott fel alsógödi olvasónk, és örömmel osztotta meg a nemzeti vasúttársaság menetrendjének legújabb gyöngyszemét: 18 702 Jégmadár expressz, amely Szob és Fonyód között közlekedik hétvégente. Kattints, és tudj meg mindent a vonatról!
A MÁV-Start fogta a vadonatúj, légkondicionált, emeletes KISS motorvonatokat, és az elővárosi forgalomból átirányította a magyar tenger partjára.
Ezzel ráadásul összekötött két fontos turisztikai, sőt kerékpáros régiót, a Dunakanyart és a Balaton déli partját.
Az ötlet kiváló, a megvalósításba azonban becsúszott egy kis hiba. Jobban mondva nem is hiba, csak éppen a magyar valóság mutatkozik meg.
A Jégmadár expressznek ugyanis át kell jutnia Budapesten a körvasúton, és ehhez nem kevesebb, mint negyven percre van szüksége.
Ez pedig rengeteg sok késedelem, maga a Jégmadár ennyi idő alatt Vácról beér a városba, vagy Kelenföldről eljut Székesfehérvárra. Rákospalota-Újpestről BKV-val kevesebb, mint fél óra alatt el lehet utazni Kelenföldre, de autóval se tart tovább az út.
Mindez igazolja a kormány törekvését, hogy korszerűsítse, építse újra, töltse meg élettel a körvasutat. A déli szakaszon már zajlanak az előkészületek, kibővítve újul meg a déli összekötő vasúti híd, és három vágányon mehet majd a forgalom az új megállók között. Ha elkészül a körvasút Óbudától Kelenföldig, a Jégmadárnak sem kerül majd többe jó negyedóránál, hogy eljusson Újpestről Kelenföldre.
Forrás: magyarnemzet.hu