Balatonfenyvesen a korábbi pályafelújítást követően a fogadóépület, valamint a kapcsolódó utastájékoztatási és parkoló infrastruktúra is megújul.
A Balaton déli partján a vasúti fejlesztések 2010 óta zajlanak, azóta csaknem 73 milliárd forintot fordított a kormány a vonal megújítására. Az eddigi és a további fejlesztésekre azért is nagy szükség van, mert
egy év alatt csaknem 1,6 millió ember utazik ezeken a szakaszokon
– mondta a
projektindító sajtótájékoztatón Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára.
Witzmann Mihály (Fidesz-KDNP) a térség országgyűlési képviselője beszédében hangsúlyozta, talán soha nem érkezett még ennyi fejlesztési forrás a Balatonhoz ilyen rövid idő alatt, mint az utóbbi néhány évben. A fejlesztések érintették egyebek közt a közlekedési infrastruktúrát, a vasutat, a balatoni hajózást, a balatoni bringakört, a Sió-zsilipet és a strandokat is.
Kifejtette, hogy a fejlesztések eredményeként minden korszerűbb és szebb lesz az utasváróktól az állomási előtereken keresztül a vizesblokkokon át egészen az utastájékoztatási rendszerig, és
a fejlesztések magukban foglalnak akadálymentesített parkolókat, kerékpártárolókat, jegykiadó automatákat is.
E fejlesztések a térség gazdaságát, turisztikai ágazatát egyaránt élénkíteni tudják majd.
Sokkal többen utaznak vonattal
Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy az elmúlt évek jelentős, Balatont érintő vasúti fejlesztései „beérettek”. Hosszú idő óta tavaly fordult elő először, hogy
a balatoni utazáshoz ugyanannyian választották a vonatot, mint a személygépkocsit.
Az elnök-vezérigazgató a vármegye- és országbérletekkel kapcsolatban közölte, hogy a részletinformációk már elérhetők az országbérlet.hu oldalon. Az olcsó, egyszerű és korlátlan autóbuszos és vasúti közlekedést biztosító bérletek a következő hetekben már megvásárolhatók a MÁV applikációban. Megjegyezte, hogy
az új bérletkonstrukciók érvényesek lesznek a balatonfenyvesi kisvasútra is.
Nyitókép: Krausz Andrea/likeBalaton.hu