5.04
AZ ELSŐ 19 CÉLBA ÉRT ?➰⛵
Itt a sorrend ? Gratulálunk! ?
22.00
Gyönyörű a tó éjjel
20.30
Az egyik Red Bull-hajó (RedBull32) feladta a küzdelmet – mondta a hajón versenyző Rutai Lili.
19.25.
A hajók már több mint tíz órája a vízen versengenek, a Kékszalag iránt érdeklődőket pedig a balatonfüredi nagymólóhoz invitálják szervezők. Itt együtt várhatják a győzteseket, lesz Kékszalag piknik, 20 órakor a Dübörgő Watt’a Czukrok játszanak a Kisfaludy színpadon.
A szórakoztató programok itt olvashatóak:
https://likebalaton.hu/telepules/balatonfured/programok/50-kekszalag-erste-nagydij-29268/
19.10.
1-5 csomós szélben hajóznak Tihany után
Egyre többen jönnek át a tihanyi csövön, 1-5 csomós, délnyugatias szélben mennek a keszthelyi forduló felé. A mezőny nagy része Balatonakalit vette célba, azaz a többség arra számít, hogy az északi part lesz a nyerő. (forrás: http://kekszalag.reblog.hu/)
19.00.
Kékszalag, vitorlás, Balaton – likebalaton
18.25.
A Kékszalag mezőnyének haladása a verseny nyomkövető oldalán:
18.15.
Gyenge a szél, így meglehetősen szétszóródott a mezőny. A katamaránok Keszthely felé haladnak. (forrás: kekszalag.reblog.hu)
18.00.
Még egy kis történelem, avagy hogy lehet ötvenedik az idei verseny, melynek története 1934-ben kezdődött? A válaszra a Magyar Vitorlás Szövetség oldalán leltünk, ott ez olvasható:
„A versenyt először 1934-ben írta ki a balatonfüredi Hungária Yacht Club. Elképzelésük lényege az volt, hogy a Balaton Kék Szalagját bármely vitorlás elnyerhesse, amely a kiírt távon, az óramutató járásának megfelelően a leggyorsabban körbehajózza a tavat.
1942-ig a versenyre kétévente került sor, ezután a háború miatt kimaradt néhány esztendő, s a hagyomány 1947-ben éledt újra. A verseny egyre népszerűbb lett, s 1955-ben a Nemere II. nevű 75-ös cirkáló 10 óra 40 perc alatt teljesítette a távot. Ezt a fantasztikus rekordot csak 57 évvel később, 2012-ben sikerült megdöntenie egy hightech anyagokból készült katamaránnak! 2001 óta a versenyt már évente rendezik meg.”
17.47.
Az első három hajó Keszthelynél!
17.45.
Időközben a harmadik helyen haladó katamarán, az Opel Fifty-Fifty is túl van Keszthelyen. A korábbinál gyengébb szélben, 17:15-kor vette a bóját a Kékszalag időrekordját tartó katamarán – írja a kekszalag.reblog.hu.
17.40.
Az idei, jubileumi – ötvenedik alkalommal megrendezett Kékszalagot jelenleg a Safram vezeti. E hajó egyszer már győzedelmeskedett: 2015-ben Christophe Péclard kormányossal.
17.20.
A Prevital is fordult Keszthelynél
17.15.
Míg a versenyzők a Balaton hullámait szelik, mi kalandozzunk kicsit az időben. Honnan is és hogyan, de főként miért indult el a verseny? A kezdeteket a Magyar Vitorlás Szövetség honlapja így eleveníti fel, idézve a legelső, 1934-es versenykiírást, mellyel megszületett Európa legkorábbi és leghosszabb tókerülő versenye:
„Egy 140-160 km-es navigációs verseny – a partok érintése nélkül – nagy figyelmet, hajós felkészültséget, vitorlázó tudást és egész embert kíván. Éppen ezekért a hajós erényekért óhajt a Hungária Yacht Club egy versenyt kiírni, melynek első díja a Balaton kék szalagja volna.”
16.55.
Az élen haladók elérték Keszthelyt
A mezőny élén haladó Safram vette a keszthelyi bóját, 7 csomós élénk, északnyugatias szélben halad.A második Prevital fél öt után ért be a keszthelyi öbölbe (forrás: http://kekszalag.reblog.hu)
16.45.
A Kékszalag útvonala
16.35.
Tihany felé tart a mezőny
16.30.
Korábban a mezőny nagy része a déli part közeléből igyekezett Tihany felé, de sokan kis kanyarral haladnak arra.
16.08.
A verseny egy látványos pillanata
15.52.
A kekszalag.reblog.hu beszámolója szerint Balatonszepezdnél a két éllovas, a Safram és a Prevital fej fej mellett haladt, de előbbi rákapcsolt. A Fanyusziról (a MVSz tudósító hajója) közölték, hogy az északnyugatias szél élénkült, most 6-7 csomós lehet. Az egyik, a mezőny hátsó felében haladó 30-cirkálóról pedig nem sokkal azelőtt arról tudósítottak, hogy nyugatias, délnyugatias, gyenge szélben ment a mezőny nagy része a déli parthoz közel. Az informácitó adó hajó, a Béke nem a déli partot választja, megpróbál a vízközép felé menni, hátha kapnak egy frissülést.
15.25.
Kékszalag a számok tükrében- avagy néhány érdekesség a kontinens leghosszabb tókerülő versenyéről
1934-ben rendezték meg először a Kékszalag tókerülő versenyt, melynek győztese az idei, ötvenedik eseményen is a leggyorsabb hajó és legénysége lesz. A Balatonfüredtől induló és ugyanide visszatérő mezőnynek 155 kilométert kell megtenni, maximum 48 óra alatt. Idén rekordszámú, 682 hajó indul (a kekszalag.reblog.hu alapján)
15.08.
Háromnegyed háromra a teljes mezőny – közel 700 fő – elhagyta Balatonkenesét. (Forrás: kekszalag.reblog.hu)
15.00.
A hold és a tó – egy kis érdekesség a Kékszalagról
A hagyományok szerint a verseny mindig azon a júliusi napon rajtol, amelyik legközelebb esik a teliholdhoz, így az égitest fénye segíti az éjszaka is hajózókat
14.45.
Az első három (Prevital, Safram, Black Jack) után az Opel Fifty-Fifty, az RSM2 és a Redbull 40 jött ki a csőből. Majd a The Red, az IRF, a HUN3BOGI és a Pauger Evergreen. (Nem hivatalos sorrend, forrás: kekszalag.reblog.hu).)
14.20
Ha lemaradtál a reggeli eseményekről, itt egy kis ízelítő. A közel hétszáz hajóval elrajtoló 50. Kékszalag Erste Nagydíj kezdetén sokan helyezkedtek a viszonylag gyenge szélben. Íme, videón. (Forrás: kekszalag.reblog.hu)
14.15
Fanyuszi: a csőből kifelé így állnak
A Prevital jött ki elsőként, mögötte a Safram, majd a Black Jack. (A kép az MVSz egyik tudósító hajójáról, a Fanyusziról /Fanyúl/ jött.)
14.09
A legjobbak mögött az alábbi gyönyörűségek versenyeznek.