A Világgazdaság egyik olvasója felvételeket küldött múlt héten az alsóörsi megállóról, ahol nyitott sorompóknál, elsötétült jelzőlámpánál ment át egy vonat a várakozó autók és biciklisták előtt. Az eset még augusztus elején történt a délutáni órákban.
Információk szerint lassított tempóban haladt el a vonat a fokozatosan felnyíló sorompók között.
„A felvételen látható Katica InterRégió vonat Káptalanfüred megállóhelyen ajtóhiba miatt a tervezettnél hosszabb ideig várakozott, ezalatt a vasúti átjáró sorompóberendezése – az előírásoknak megfelelően – üzemzavar állapotba került,
a fényjelzőkészülék sötétre váltott, a csapórudak pedig lassan felnyíltak, hogy a vonatkozó KRESZ szabályok betartásával az átkelés lehetségessé váljon”
– válaszolta a vilaggazdasag.hu-nak a MÁV.
A vonattársaság közlése szerint az ajtóhiba elhárítása után a vonat 15 kilométer/órás sebességgel közelítette meg az átjárót, a mozdonyvezető csak a vasúti átjáróra történő ráhaladást követően gyorsított. A vonat áthaladását követően körülbelül 10 percig állt fenn az üzemzavar, ezután a sorompó ismét rendben működött.
A MÁV elmagyarázta, hogy biztonsági okokból a biztosítóberendezési áramkör kialakítása olyan, hogy meghibásodás vagy forgalmi ok esetén úgynevezett üzemzavar állapotba kerül. Ez azt jelenti, hogy a közút felé nincs fényjelzés, – ahol van – a csukott állapotból a csapórúd is lassan (körülbelül 90 másodperc alatt) felnyílik, hogy a KRESZ betartása mellett a csapórudak kikerülése (szlalomozás) nélkül át lehessen haladni az átjárón akkor is, ha például a fénysorompó meghibásodott, és ne okozzon tartós fennakadást a keresztező úton.
Nyitókép: Illusztráció/Krausz Andrea